Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hva synes dere om dette navnet? Jeg liker det bedre og bedre, men er det veldig bibelsk?? Håper på mange innlegg!
Jannamor Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 veeelldig bibelsk..¨ ikke begeistret overhodet
Slumdog Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Synes egentlig det er ganske fint, men Adam er finere og lettere
prebs Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Tenker Abraham Løvdahl- en litt stusselig fyr. Er ikke veldig begeistret.
Ryddemamma Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Jeg er veldig glad i oppkalling og har en Abraham blant mine forfedre. Har tenkt litt på om det kan være aktuelt å ta opp dette navnet, men er fremdeles usikker.. Synes navnet i seg selv er veldig pent, men det har jo en så sterk bibelsk tilknytning.. Jeg synes det er gøy om dere skulle gå for det, men er usikker på om jeg "tør" selv. : )
Vannmann35 Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde en nabo som het Abrahamsen til etternavn, så jeg er vant med navnet på den måten. Synes Abraham er fint og ikke mer utpreget bibelsk enn Noah, Isak og Lucas. Men - jeg synes det er litt tungt å uttale med sine 3 a'er, og ville nok heller valgt det litt mindre vanlige Abreham :-)
Vipsenmamma Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 tungt og bibelsk - ikke noe jeg ville valgt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Jeg må innrømme at det første jeg forbinder med navnet Abraham er en gammel skjegget mann fra bibelhistorien. Jeg synes navnet er litt vel tungt og ville ikke ha brukt det selv. Klarer ikke å se for meg en liten gutt med det navnet. Abraham er veldig bibelske, men det er jo veldig mange av de mest populære guttenavnene nå også: Noah, Johannes, Markus, Isak, Lukas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå