Legekjærringa Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Gutt 7 mnd høy feber i ca. 3 dager, tett i nesa, litt "riving" i brystet. Ammer han mer på natta fordi han er syk. 3.dje natt fikk nesten ikke sove pga. tett nese; saltvann, morsmelk, Rhinox, hevet hodeende - ingen virkning. Oppsøkte legevakt søndag og fikk systemisk kortison og Efedrin (åpne luftveiene). Ingen informasjon om bivirkninger. Noen barn kan bli litt urolige av Efedrin....uro, søvnløshet osv. står det i felleskatalogen. Et helvete utløses for oss i to døgn nå. Hysterisk skriking, utrøstelig gråt, han spente seg helt stiv og ansiktet viste skrekk, tydelig stressa....sammenhengende 15 timer. Telefonisk kontakt med legevakt, dro ned igjen i går kveld. Da hadde han selvfølgelig en rolig periode da vi var der. Legen sa han så fin ut, ble sendt hjem. Kom hjem og det begynte igjen. Ringte på nytt, ba om å bli tatt på alvor siden jeg er alene og ikke hadde sovet noen ting på 48 timer. De mente medisinen ville være ute av kroppen da. "Hysterisk mamma jeg vettu". Lot de høre på skrikingen i telefonen; "er dette normalt?". Litt bedre på morgenen. Mye sutring, fikk ikke sove. Utslitt unge og mamma prøvde å legge seg kl. 19. Roen varte i 4 min. Dro på nytt ned til legevakten. Kranglet meg til allergimed. for at han skulle få sove. Den lille kroppen var altfor stresset og sliten, roet seg ikke med noe; trøst, pupp, vugging, vogning...ingenting. Nå har han sovnet, endelig. Fastlege i morgen. Han har hatt en sterk reaksjon på medikamentet. Snakket med en sykepleiervenninne. Skulle ønske jeg hadde snakket med henne før jeg ga medisinen. Hun har sett mange barn med kraftig reaksjon. Dårlig gjort å gi dette til en liten kropp som ikke hadde sovet nesten på ett døgn. Bivirkningen ble værre enn selve tilstanden. Det finnes alternative bronkodilaterende midler, og hvis barn ikke er sååå dårlige så trenger man ikke å fyre opp med krutt på denne måten. Jeg trodde jeg hadde vært gjennom det værste med 4 mnd lang kolikk, men dett tok kaka. Nå er jeg utslitt og gråtkvalt etter 2-3 tøffe dager.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Dette skjedde med venninnen min også...sykt at sånt kan skje. Håper det går bedre med dere nå!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 UFF STAKAR. De på legevakta burde jo vite sånt. hvis det kan bli sååå ille så burde de kutte ut å selge den synes jeg. Må jo være helt forferdelig for barna også. Kanskje det var det niesa mi fikk også. Hun ble helt hyper av noe hun fikk på legevakta. Håper dere får ordentlig hjelp av fastlegen imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå