Happilyeverafter<3 Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Det er en gutt i nabolaget som er autist, ca 12-14 år gammel. Problemet er at foreldrene lar han gå alene rundt omkring. Sikkert mange me autisme som kan dette, kan INGENTING om autister. Men denne gutten gjør ugagn hos folk. For noen timer siden hørte jeg bråk på trammen, gikk da ut og fant han stående og flytte på en gammel vedovn vi har stående ute etter at vi byttet til ny ovn. Han hadde da flyttet på alt rundt den, rotet skikkelig. I tillegg var det sorte merker etter kull og hakk i trappen etter benene på ovnen. Nå nettopp hørte jeg igjen bråk. Gikk da ut igjen. Da har han knekket av den ene sprossen på vinduet på døren, så den er nå ødelagt... Forbannet irriterende da dette er en ny dør til 8000kr!!! Jeg aner som sagt ikke hvordan man behandler autister. Men denne gangen sprakk det for meg og jeg kjeftet på han. Sa blandt annet at jeg aldri ville se han hos oss igjen, og at han skulle komme seg hjem til foreldrene for nå var det natt. Og at han måtte slutte å gjøre rampestreker hos folk. Jeg var veldig streng og sint. I sommer gikk han inn til folk og hentet nøkler og div. En periode gikk han inn, og hvis ingen oppdaget han hentet han nedtrekks-knotten til toalettene til folk. Skjønner ikke at foreldrene lar han vandre rundt alene på den måten!! Det var flere timer i mellom besøkene her idag, har sikkert ikke hvert hjemme i mellomtiden. Men hva gjør jeg?? Vet ikke hvor han bor, men er mektig lei. Har lyst til å gjøre foreldrene klar over situasjonen, men hvordan? Trenger deres meninger sårt!! Er det bare jeg som er lite forståelsesfull...???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå