Gå til innhold

babyen min skriker hele tiden, skjønner ikke hva det er (snart 4 mnd) skiftet personlighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt fortvila nå for de siste 2-3 ukene har babyen min begynt å skrike gradvis mer og mer, og de siste dagene har hun blitt helt hes fordi hun hyyyler. Skjønner ikke hva det er, har vært nøye på sove- og spiserutiner i det siste, og har blitt mye bedre med mer rutinert og lengre søvn (kan sove nesten hele natta nå, og sover godt på dagen til ca samme tider hver dag). Jeg fullammer og tror hun får nok, jeg har mye melk og hun spiser godt og ofte. Hun var mye blid og smilte og lo, gjør det fortsatt litt men veldig lite og skriker for alt mulig. Kan ikke ligge alene mer enn ett minutt om gangen, hylskriker når vi skal ut med vogna og når hun våkner i den. Begynner å hyle når hun ligger alene og leker eller legges i vippestol. Hun må ligge i fang/bæres og bysses stort sett hele tiden når hun er våken. Hva kan det være? blir så bekymra. Litt påfallende at det ble ekstra ille etter den dagen hun tok vaksine, men kan hende jeg bare overanalyserer. HAr tenkt på tenner også, ser noe antydning under tannkjøttet, men ser ikke ut at de kommer enda og hun hyyyler jo..

Skrevet

De kan plages av tennene i flere uker før det kommer noen tann. Har du prøvd dentidox eller hva det heter?

Skrevet

Hvis det er tenner, så prøv dentinox som "anonym" skriver :) Det funker hvertfall på jenta vår :)

Skrevet

...men kan tenner arte seg sånn?

Skrevet

Jenta mi fikk tenner når hun ble 5 mnd...de siste to ukene før var hun kjempegrinete og ville bl.a ikke ligge på gulvet å leke. Var styr i forhold til mating og soving også, og jeg var selvfølgelig bekymret for om hun var syk eller noe...men på 5 mnd-dagen kom første tanna, og hun ble seg selv igjen!en helt annen unge enn hun var når tennene plaget henne...tennene kommer gjerne opp litt i rykk og napp,og kan dermed plage ei god stund før de bryter gjennom.

Får håpe det er så enkelt som så, og at det går over snart! lykke til!!

Skrevet

Heisann, har det litt på samme måte , men om kvelden helst...tar seg veldig i munnen. Hun er 4 mnd...er nesten på gråten selv....men hun er helt herlig om dagen da. Kan det være verst om kvelden da? Eller er det fordi hun er trøtt samtidig?

Skrevet

høres ut som gutten min dette! Forandret seg så plutselig.Kjenner han nesten ikke igjen, veldig sutrete på dagen, finner liksom ikke roen for å sove skikkelig, våkner gjerne etter 30 min. Kan kanskje være tenner ja? Han er 3,5 mnd gammel. Har holdt på sånn i 2 uker nå. Er det sånn i flere uker før hver eneste tann?

Skrevet

Kan være spenninger i kroppen som er kommet smygende også.

Jeg hadde tatt en tur til kiropraktor om det fortsetter, absolutt værdt et forsøk!

Skrevet

så deilig at det er flere (jeg som la inn) selv om jeg selvsagt ikke unner andre dette, men dere vet hvirdan det er...Syns også det er rart hvis tenner er så voldsomt. Og har tenkt på kiropraktor, så lurer på det... Ellers for deg m baby 4 mnd som er sutrete om kvelden, kan det godt være overtrøtthet, vi sleit med det og men DET har blitt bedre og søvnen går det ganske bra med heldigvis. Vi passet på å legge henne med en gang hun var trøtt et par dager, også på dag, og etter en ukes tid så vi en slags rutine vi prøver å følge så godt det går..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...