Gå til innhold

Hei dere! Til dere som har litt erfaring med dette temaet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke begynt å bli stressa før nå... men nå kjenner jeg at jeg har hodet fyllt av spørsmålstegn.. Jeg har en sønn som er 4 år, og vi har begynt å prøve på nr.2. Det er nå 7 mnd siden jeg sluttet på prevansjon, og vi har prøvd aktivt (!) i hvertfall 4-5 av disse mnd. Vet det ikke er så lenge i det store perspektivet, men gutten vår ble til første el andre gang vi hadde sex(...), så dette var litt uventet. Det jeg lurer på er om noen kunne fortelle meg de forskjellige årsakene til at man ikke blir gravid. I og med at jeg har vært det en gang vet jeg jo at jeg ihvertfall har kunnet det. Tusen takk for svar jeg måtte få :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det egentlig bare noen få dager i syklusen hvor man kan bli gravid, og det er rundt el tider. Det kan være noe galt med kvaliteten på svømmerene til mannen din, eller noe med deg. Feks tette eggledere eller noe. Man er som regel ikke like fruktbar hver mnd. Det er "normalt" å prøve opp mot et år før det klaffer. Andre ganger er det ikke noe årsak. Vi har for eksempel fått diagnosen ufrivillig barnløs. Men problemet vårt har også vært at vi ikke har funnet el pga lange, ustabile sykluser.

Vel, lykke til videre. Får håpe det klaffer snart.

Skrevet

Hei

Er i samme situasjon som deg, men vi har nå prøvd i ca 2,5 år på nr.2.

Med førstemann ble jeg gravid på første forsøk, så hadde nok ikke ventet å havne i denne situasjonen nei. Vi har vært gjennom hele utredningsprosessen og alt ser bra ut. Men etter å ha lest endel på nettet ser jeg at sekundær infertiliet er ganske vanlig. Det er mange som bruker lang tid på å bli gravid med nr.2, Der er mange grunner til at man kan ha problemer med å bli gravid. Har du stabile sykluser og vet du når du har eggløsning? Forstår godt at du blir litt stresset men alt i alt så har dere jo som du sier ikke prøvd så lenge enda. Så tror ikke du skal bli så veldig urolig. Men et lite tips kan jo være at begge tar f,eks vitamintilskudd som sink og selen+e-vitamin for å øke sjansen for å bli gravid. Akupunktur fungerer på mange og her ligger jo mange kjerringråd og div.info på denne siden. Vil bare ønske dere lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :) Har superstabil syklus... Får mensen på dagen hver mnd, men vet ikke når jeg har eggløsning. Hvordan sjekker man det? Må man kjøpe test på apoteket..? Har bare "safet" med å ha sex annenhver dag for å treffe eggløsning :) Vet at jeg ikke har noen grunn til å stresse ennå, vil bare så gjerne bli gravid snart... Dette er siste, da vi har barna til mannen min boende hos oss også, og ønsker ikke at det ny barnet skal bli sånn superattpåklatt... :) Skjønner jo nå at det kommer til å bikke over til 2009 før det kommer noen baby her, og da blir det enda ett skoleår mellom liten og bror.. Jeg kjører sikkert hodet mitt litt ;)

Skrevet

Forstår godt hva du mener. Lett å bli stresset når man har veldig lyst å bli gravid. Du får kjøpt eggløsningstester billig på nettet. Husker ikke helt hvor jeg kjøpte det men visst du søker på det finner du sikkert noe. Kan jo være greit å sjekke.

Skrevet

eller babyornot.com

Skrevet

Takk takk :) Skal sjekke det ut!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei! Følte for å skrive litt her jeg......jeg har ett barn på tre år og opplever nå akkurat det samme som deg. Vi har nå prøvd i 9 mnd og det tar visst mye lengre tid med nr.2. det tok bare knappe 5 mnd med førstemann. Sliter med de samme tankene som deg og vet liksom ikke helt hva heg skal tro. Skal til legen nå i april og ser frem til å få diskutert det med henne. Har prøvd å finne eggløsning men finner den ikke. Har ganske stabil syklus. Varierer mellom 28-32 dager. Vi får bare prøve videre. Vil gjerne høre hvordan det går med deg..........

• 2 uker senere...
Skrevet

Mørejenta!

Hei :) Har bestilt time hos legen jeg og. Har så merkelige menstruasjoner... begynner jo å lure litt hvorfor det ikke skjer noe... Jeg også varierer mellom 28-32 dager ca. men i det siste, og særlig denne gangen, har det vært så rart... får vanlig mens, også er den liksom på vei over så begynner det på igjen... tar jo en halv evighet (les 9-10 dager...) til sammen, og det var jo aldri sånn før..

Æsj, det er kjipt altså. Men når jeg ser de andre her inne som har prøvd i 3 år og sånn vet jeg jo at jeg ikke har prøv sååå lenge da ;)

Men det haster litt, ellers får vi liksom en skikkelig attpåklatt i forhold til de andre, og det har jeg ikke så lyst til. Jeg har bare enn fra før, men mannen min har flere fra tidligere, og de er ganske tette alle sammen. Nå blir det 5 år til sistemann hvis jeg skulle bli gravid i år... Koselig hvis vi holder litt kontakt. Si i fra hvordan det går hos legen da :) Kan bare sende meg pm hvis du vil. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...