Gå til innhold

Trehjulinger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med trehjulinger? Vi bor i 9 etg med heis og trenger derfor en nett og grei vogn.. Sett på Emmaljunga Cangaroo, TFK joggster og Urban Jungle. Hvem er best? og er det like greit med en trehjuling som en firhjuling? Takknemlig for svar fra erfarne vognbrukere. Selv er jeg førstegangs og blank..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Quinny Speedi, er veldig fornøyd med den. Men den er ikke 100% på vinterføre...

Skrevet

Trehjulinger kan være minst like gode som firhjulinger etter min mening. De tre du nevner er stødige og gode vogner til tross for tre hjul.

Fordelen med firhjulsvogner er at man (iallefall de aller fleste) kan ha sportsvogndelen vendt mot seg, og at de ofte er litt lunere enn de forovervendte trehjulingene.

Om man må bytte til sportsvogndel når barnet bare er 6-7 mnd synes jeg det er for tidlig å sette barnet vendt fra meg. Eldstemann her reagerte også på å sitte framovervendt, så han hadde jeg vent mot meg til han var rundt året. Minstemann bryr seg ikke, han storkoser seg framovervendt også han, nå er det jeg som har størst problem med å ikke kunne se ham =)

Når det gjelder trillecomfort og sittestillingen til barnet så foretrekker jeg helt klart trehjulinger. Så det blir egentlig en vurderingssak. Selv har jeg begge deler =)

Jeg har hatt en oth urban jungle, og synes den var fantastisk god å trille og likte veldig godt ryggreguleringen og handlekurven på den.

Men det plaget meg en del det ble trangt mellom bumper baren (sportsbøylen og setet) og jeg ville ha en sportsbøyle til (må kjøpes utenom) fordi gutten min elsket å sitte fram og holde seg i den. Likte heller ikke at det ikke var regulerbart fotbrett på den.

Det er en av grunnen til at jeg ville valgt tfk joggster twist om jeg skulle kjøpt ny trehjuling nå. Den har regulerbart fotbrett, stort og godt sete - er så stor i sittedelen at den holder så lenge barnet trenger vogn. Den har også håndbrems, og stoffet i setet ser utrolig godt ut.Så har den best fjæring på hjulene. Det aller viktigste er at den har den desidert største bagen, har sett den målt til mellom 82-84 cm. Så du kan ha babyen i bagen lenge.

Det synes jeg er veldig viktig når sportsvogndelen er kun forovervendt og når det ikke er helt full liggestilling (det er det ikke på noen av vognene du har nevnt). Det er dessverre ikke sitteplate i bagen, men når babyen vil opp og sitte litt så kan man bare legge en pute eller dyne bak i ryggen på barnet sånn at det får kommet litt opp. Tror nok at bagen kan brukes til barnet er iallerfall 9-10 mnd, kanskje lenger. Da er det nok for del fleste greit å sette barnet framovervendt.

Av de to andre vognene så er bagen til oth ca 79 cm og litt smalere enn tfk sin, mens emmaljunga sin er 75 cm. Mine barn vokste ut av vår bag som er 75 cm da de var rundt 5 mnd gamle, så jeg ville ikke valgt emmaljunga vogna. Den har heller ikke lufthjul, noe jeg helt klart foretrekker.

Hvis du ønsker en vogn der du kan ha babyen mot deg i sportsvogndelen kan du se på teutonia spirit s3, teutonia fun, emmaljunga city cerox 360 eller bugaboo cameleon - alle disse har svingbare forhjul og er forholdsvis små og nette vogner, så skal komme seg godt fram også på smale steder =)

Skrevet

Tusen takk for utrolig nyttige innspill "tutta&gutta". Vi har mer eller mindre bestemt oss for en tfk joggster twist. Er så mange som roser den vogna opp i skyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...