Gå til innhold

Noen som har noen råd om hva man skal gjøre for å bli kvitt væske i øret??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Har du prøvd vakum? bøy hodet på siden, press håndflaten mot øret hardt og slipp. Pleier å funke på meg i allefall...

Skrevet

Hvor lenge skal jeg da holde hånda mot øret i så fall og hvor hardt?

Skrevet

presser til jeg kjenner det er blitt vakum. Hvor lenge og hvor hardt varierer litt fra hvor godt "tak" jeg får (for å si det sånn)

Skrevet

Har du hatt ørebetennelse? Er det væske på mellomøret? Det hadde jeg da jeg var gravid, og det føltes som jeg hadde vaakum-hjerne helt til jeg fødte FEM UKER senere... Legen sa at det var pga. de spente slimhinnene...ikke for å ta motet fra deg men..

Annonse

Skrevet

Jeg plages med væske i mellomøret, og bruker en slags allergi nesespray (nasacort tror jeg, gidder ikke å gå å se i skaper, ligger med datan i sengen, hehe) som hjelper til å drenere bort væsken.. Får den ikke bort ellers...

Fikk resept av legen...

Skrevet

reserve løsning kan jo være å gå på helsekost å kjøpe ørelys... jeg bruker det når jeg føler meg tett i øret... funker på det, men vet ikke hvordan det er med vann.... men om ikke noe annet funker kan det jo prøves

Skrevet

Nå har jeg vært tett i det venstre øret mitt siden tirsdag 4/3. Torsdag 6/3 var jeg hos legen og fikk beskjed om å dryppe øret med voksoppløsende middel + bruke Rhinox nesespray hver dag. Nå er det en uke siden i morgen, og dotten er der fremdeles. Jeg bekymrer meg nå. Håper inderlig det går over snart, eller så vil gleden over påsken være ødelagt for meg. Jeg håper det ikke er fare for at jeg blir døv på det venstre øret mitt!!!

Skrevet

Har du væske i mellomøret, bak trommehinnen??

Jeg hadde det en gang for lenge siden og det eneste tipset jeg fikk av legen bortsett fra at hun manuelt gikk inn med nål :-S og tappet var; ta et innpust, lukk munnen, hold deg for nesen og blås "ut". Sånn at det oppstår trykk i øret, og du kjenner et knepp inni øret. Da har du åpnet mellom mellomøret og svelget. Og så snur du hodet slik at det øret med væske vender mot taket. Da kan du bli kvitt væsken. Gjør dette mange ganger om dagen!

Jeg slapp å tappe øret (Heldigvis! Nål i øret, bare tanken gjør meg dårlig!). Lykke til :-) Håper det hjelper!

Skrevet

Dette tør jeg aldri i verden å prøve på! Aldri i livet om jeg vil finne på å stikke noen nål inn i øret mitt.

Skrevet

Metoden jeg beskrev er alternativet til at legen gjør dette :-) og det hjalp kjempebra for meg! Som sagt slapp jeg å dra tilbake til legen. Blåste luft sikkert femti ganger om dagen for jeg var så redd for legen og sprøyta :-D Dessverre er legen siste utvei hvis du ikke blir kvitt det og får skikkelig betennelse inni der da...

Skrevet

Har du noen gang hatt skikkelig ørebetennelse pga. lang periode med væske i øret? Hvis man får betennelse i øret vil man vel få smerter i øret, ikke bare ha dottfølelse i øret, vel?

Annonse

Skrevet

Jeg hadde væske i øret ganske lenge uten at jeg visste det. Det var som å ha en konstant dott inni der, og merket når jeg satt i bilen at jeg hørte musikken på den ene siden dårligere enn på den andre. Spurte mannen min om høytaleren var dårligere på den ene siden, da han sa nei lyden var normal skjønte jeg at det var noe muffens. Jeg hadde da begynt å få litt smerter inni øret også, men ikke sånn akutt, mer irriterende. Legen sa at jeg ikke hadde betennelse ennå, men at hvis jeg ikke ble bedre så måtte jeg komme tilbake for hvis jeg ikke ble kvitt væsken så kunne det i verste fall skade hørselen. Dette er sikkert tre, fire år siden :-) jeg har ingen problemer med ørene i dag, men er veldig obs på dottfølelse i ørene og blåser for å åpne mellomøret når jeg kjenner at det er noe.

Håper du blir kvitt det ;-)

Skrevet

Nå har jeg fått time hos fastlegen min i morgen formiddag. Jeg er fremdeles tett i det venstre øret mitt. Har vært det siden kvelden tirsdag den 4/3. Var øm i det øret noen dager før jeg fikk dottfølelse i det. Jeg var en tur hos legen torsdag for en uke siden i dag, da fikk jeg råd om å bruke nesedråper i nesa noen dager og dryppe øret mitt med voksoppløsende middel. Det har ikke hjulpet så jeg tror jeg har væske i øret e.l. Jeg har hatt liknende plager tidligere, det har vært veldig plage når det har pågått, men det har alltid gått over av seg selv etter et par uker. Håper det går over denne gangen også, men jeg syns det er betryggende å få legen til å se på øret mitt nå siden påskeferien står for døra. Skulle jeg få verre problemer med øret er det mer tungvint og kostbart og gå til legevakten i påsken enn å gå til fastlegen min på en vanlig hverdag før påske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...