Gå til innhold

Påskefrokost i barnehagen

Anbefalte innlegg

Er det mange barnehager som har dette?

Vi er invitert til frokost fra kl. 7.30-8.30 (tror jeg det var). Jeg begynner på jobb kl. 7 og leverer ca. kl. 06.50. Sambo drar hjemmefra kl kl. 06.20. Det stod at dersom vi ikke kunne komme, hadde det vært fint om besteforeldre, tanter eller onkler kunne være med. Nå har jeg tatt en runde og det er ingen som har fri. Må vel prøve å få tatt fri, så jeg kan følge henne selv. Ikke så veldig gøy å spørre om dette akkurat nå. Er gravid og følger jeg "skulker" jobb veldig mye for tida. Har jo ikke lyst at tulla skal være den eneste som ikke har med seg noen i barnehagen heller...Uff, ikke lett! Pleier det å være mange som ikke har foreldre med på sånne tilstellinger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137107959-p%C3%A5skefrokost-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg jobber i barnehage. Det er sjelden vi har frokost hos oss, men vi har ettermiddagskaffe noen ganger i året. Det er alltid mer enn ett barn som ikke har noen hos seg, enten pga jobb som selvfølgelig er forståelig. Vi forventer ikke at noen skal komme. Noen foreldre glemmer det..... Uansett, bare si i fra i barnehagen at dere desverre ikke kan og ingen andre har heller fri, de passer ekstra på jenta di og hun får sitte å spise sammen alle de andre. Hvor gammel er hun? Sannsynligvis er det verre for deg enn for henne!

Du kan jo evt høre med arbeidsgiver om du kan jobbe lenger denne dagen hvis du kommer senere? Hvis det lar seg gjøre da.

Ja vår barnehage har også påskefrokost. Kjempe koselig syns jeg. Har ikke vært med på dette tidligere, da det er lillegutts første år i barnehagen. Men hadde noe liknende til jul. Og da hadde alle barna med seg foreldre eller besteforeldre.

Hun er 3 år, men det er første året hennes i barnehagen. Vi var invitert til julegrøt før jul. Det var etter jobb og da var både jeg og sambo der. Jobben min har bare åpent til kl. 15.30...Hadde jeg visst om det før, kunne jeg ha jobbet noen timer på onsdag. Da har jeg fridag. Nå er den booket til glukosebelastningstest og hårklipp på meg og tulla.

Annonse

Vi har sluttet med å ha Påskefrokost med foreldre. De har nok å gjøre som de har, så vi lager heller i stand en bedre lunsj for barna og personalet!

Syns du skal si det du skriver her, kanskje det er flere som ikke har mulighet til å komme?

Forrige foreldrekaffe vi hadde var det et barn som ikke hadde foreldrene sine der, men hun ene fra personalet tok den rollen. Tror ikke det barnet tenkte så mye over det faktisk, de er jo heldigvis trygge på oss som jobber der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...