Gå til innhold

Naturlig fødsel/fødsel uten smerte-Lamaze meoden

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som har erfaring/tenker å benytte seg av dette under fødselen?

Har lest litt om lamaze metoden på nettet, og bestillt meg boka "fødsel uten smerte".

Ønsker å komme i kontakt med andre som har hatt/tenker å ha en fødsel med dette.

Fortsetter under...

Jeg har også veldig lyst til å benytte og lære mer om lamazemetoden. Men er desverre ikke i form til å lese så altfor masse om den så bok blir litt vanskelig

. Har du tilfeldigvis noen gode linker på nettsider?

Har også meldt oss på et spennende fødselsforberedende kurs i tillegg til yoga..http://www.osloyoga.no/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=136

Håper dette kurset kan gi oss en innføring i noe lamaze også... Supert om du hadde hatt lyst til å dele litt tanker i forkant. Når har du termin? MIn er 30 mai.

Litt lei av skremselspropaganda fra velmenende vennider om at all verdens smertestillende er eneste vei å overleve fødsel på...

Jeg har ikke lest boka, men et sammendrag av Lamaze metoden. Benyttet dette ved forrige fødsel. Tror ikke på at det går an å føde uten smerte og hadde heller ikke slike forventninger til fødselen. Likevel tror jeg at pusteteknikkene metoden anbefaler er riktige. Hovedpoenget er vel at en skal slappe av i kroppen, la den gjøre jobben selv og ikke spenne musklene. Ble litt forvirret under selve fødselen, det tok litt tid å finne riktig teknikk til de ulike fasene, men jeg hadde vel ikke trent godt nok. Fokuset på pustingen hjalp meg gjennom fødselen, men tok ikke bort smertene. Skal snart føde igjen og denne gangen har jeg ikke trent i det hele tatt. Har hørt at boka er tung å lese, så lykke til! Har også hørt om andre som benytter yoga metoder under fødsel og at det er bra. Kan være et alternativ kanskje

Holder på å lese boka nå, og den er litt tung ja - men veldig spennende også! Og så er den heldigvis ikke så lang, så dette går så bra så:)

På www.lamazemetoden.no kan du lese litt om dette. Der finner du også et par fine fødselshistorier.

Jeg har termin 9 mai, og det er mitt barn nr.2. Satser ikke på en fødsel uten smerte, men har veldig tro på at puste-og avslappingsteknikkene til Lamaze kan være til god hjelp!

Jeg har vært på Aktiv Fødsel-kurs, det kan anbefales! Jeg lærte masse! Nå har jeg bare to uker igjen til termin, og er veldig spent på hvor mye av det jeg lærte jeg faktisk klarer å bruke under fødselen, men føler meg ihvertfall godt forberedt! Lykke til!

• 4 uker senere...

Jeg har slukt boka rått denna uka, og lurer skikkelig på hvorfor man ikke hører om denne typen fødselsforberedelser mer enn man gjør. Mamma gikk visst på et lamaze-aktig kurs da hun var gravid med storebror i '74, og hun var veldig fornøyd.

Har lyst å på kurs i Oslo, men det er fullt allerede (+langt vekk...), så må nok øve sjøl ut ifra boka + gå yoga for gravide litt.

Syns ikke boka var spesielt vanskelig, men det kommer sikkert an på hvilken bakgrunn man har, og erfaringer med å lese forskjellige typer tekster i studier eller fritid.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...