Endaenbabyønskes Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Vi har endelig fått time til samtale 25.03 på Riksen:) Måtte gråte en hel skvett..... Hva skjer på en slik samtale? Måtte dere ha fri hele dagen fra jobb? Det er snakk om inseminering, hva nå enn det vil si.... Kom med alt dere kan jenter....... TAKK FOR ALLE SVAR
Ann-ch. Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg regner med at dere har søkt om ivf-behandling men skal prøve inseminering først. Isåfall får dere info om de forskjellige behandlingene og hvilke medisiner som brukes og opplæring av bruk av sprøyter/penn. Dette gjøres ofte sammens med 2-3 andre par. Så skal hvert par inn til samtale med legen for å gå gjennom behandlingen og sette av tid til oppstart. Du skal også ha en gyn.undersøkelse samtidig og mannen skal levere en sædprøve. Dere får også en omvisning på avdelingen. Dette tar gjerne 2 timer el mere, så dere bør sette av god tid.Håper du fikk litt svar på spørsmålet ditt. Masse lykke til.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tok meg fri hele dagen jeg, gav som begrunnelse at jeg hadde sykehus undersøkelse. Det er jeg glad for, for selv om det var en hyggelig og positiv opplevelse så er det jo mange følelser ute å går. Var kjekt å kunne gjøre noe hyggelig sammen etterpå istedet for å gå på jobb... Hadde først samtale med lege, så UL, så snakket jeg med sykepleier om forløpet og medisiner, og tilslutt snakket jeg med bioingeniør. Etter dette tok vi blodprøver og mannen avga sædprøve. Så kunne vi gå :-) Alle var veldig hyggelige og jeg fikk en god følelse for forsøkene.
PeggyPreg Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Hei Jeg var til forsamtale i slutten av januar. Vi hadde alle våre papirer klare ( som ble sendt med søknaden til riksen - sædprøve fra sambo og min ultalydundersøkelse med kontrastvæske og blodprøver som viste jeg hadde hatt røde hunder og at ingen av oss har hiv eller hepatitt) Jeg tok meg bare fri på slutten av arbeidsdagen siden jeg skulle dit sent på dagen. På forundersøkelsen måtte jeg igjennom en ny ultralydundersøkelse. Fikk så opplæring i å sette eggløsningssprøyte og menopur ( bare jeg - ikke flere par som noen over skriver de har fått) Så fikk jeg beskjed om å ringe inn ved neste første mensdag. Siden jeg nettopp hadde hatt mens, tok det nesten fire uker før jeg kunne ringe inn. på 3. mensdag startet jeg på pergo tabletter som jeg tok i 5 dager. På siste dag med pergokur tok jeg første menopur sprøyte, så en dag til med menopur. 9. dag i syklusen var jeg til ny ultralyd for å sjekke om follikler hadde vokst i eggstokkene. Det hadde de. På dag 12 og 13 var mannen min inne og leverte sine "varer" kl. 14.30 begge dager. Jeg var inne kl 17 de samme dagene og ble inseminert - det tok ikke mer enn et kvaret til tjue min! Dette er nå en uke siden. så nå går jeg og venter da...... har ikke de største forhåpningne, men det er utrolig deilig å være i gang på riksen - nå er vi inne i et system som kan hjelpe oss - og det er en så utrolig god følelse - regner med å prøve inseminerig ca 3- 4 ganger- og dersom vi ikke lykkes med dette blir det prøverør! Ønsker deg masse lykke til!!
Endaenbabyønskes Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2008 Tusen takk for svar!!!!! Lykke til til dere også Klem klem
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Vi var til samtale på RIksen i slutten av november. Har hatt 2 AIH (insemineringer) og alle mine konsultasjoner (også samtalen) var på kveldspoliklinikken, så har sluppet å ta fri fra jobb
Endaenbabyønskes Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2008 OI, har de virkelig kveldsåpent også Dette blir bare bedre og bedre! Takk for svar Turbotrollet
zanzibar Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Hei Erosol, skal også til samtale på riksen rett over påske. Det blir spennende. Lykke til på samtale og håper du blir gravid fort som svint:-)
Endaenbabyønskes Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2008 Hei zanzibar! Kanskje vi ses;))))) Masse lykke til og bli gravid fort fort fort!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå