Nina 40+ Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei dere! Leste at dere begge hadde droppet akupunktur på forsøk der dere ble gravide. Kan jeg spørre om det var noen spesiell grunn til at dere droppet akupunkturen eller var det bare tilfeldig? Vi har ikke lykkes enda. Jeg har gått til akupunktur ifbm mine forsøk, men har også følt det litt stressende da jeg ikke er så glad i nålene.... Håper alt er vel med graviditeten Maisen! Bra du står på videre Snøfilla, nå er du enda et skritt nærmere, nå VET du at du kan bli gravid! Lykke til!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Jeg droppe vel aku. denne gangen både fordi det ikke passet så godt i forkant (reiste med jobb osv.) + at jeg faktisk er veldig skuffet over at aku. ikke ga resultat på de 4 først forsøkene. T.o.m. på forsøket vi hadde i Finland i november, hvor jeg hadde gått til aku. en gang pr. uke i 3 mnd. i forkant, så ga det ikke resultat. Og det er mye penger å "kaste ut av vinduet"... Lykke til Nina 40+! :-)
Maisen65 Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg opplevde at det ble for mye hormoner på meg ved to førsøk forrige år. (ett ordinært og ett fryseforsøk) Slet med for tynn slimhinne og før den ble tykk nok begynte den å blø. Da det siste fryseforsøket mitt nærmet seg, begynte jeg å føle på at jeg kanskje hadde "puchet" kroppen min for mye med hormoner. Tok dette opp med klinikken og vi ble enige om å forsøke i naturlig syklus. Samtidig dukket det opp en artikkel i VG om en studie som viste at alternativ behandling kan hindre graviditet under IVF-behandling. Det sto bl.a. at med de høye hormondosene som brukes ved IVF, skal man ikke se bort ifra at akupunktur og refleksologi, litt avhengig av hvordan det gis, kan forstyrre litt av den hormonelle effekten. Det legges til at det er vanskelig å gjette på årsaken. Dette tok jeg opp med min akupunktør, og vi ble enige om å droppe behandling. Jeg kuttet ut babyklistret også. Tenkte at skal jeg forsøke i naturlig syklus, så kutter jeg ut alt alternativt. Om det var tilfeldig eller ikke, er jo vanskelig ¨å si - men slimhinna mi ved dette forsøket var iallefall bedre enn ved de forrige. Men at akupunktur hjalp meg å få ned FSH verdien min, det er jeg temmelig sikker på. Fulgte magefølelsen min på det siste forsøket, følte at jeg måtte prøve noe annet for å se om det funket. Lykke til!
Vilpa Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ønsker å svare deg, selv om det ikke er meg du spør. Jeg er nå gravid i uke 31, brukte både klister og akupunktur på 2 IVF forsøk, da jeg ble gravid. Jeg har fortsatt med akupunktur i graviditeten. Jeg ble fulgt opp av akupunktør som har erfaring med barnløshet 1 til 2 ganger ukentlig i 10 mnd før jeg ble gravid. Brukte ikke babyklister og var nødt å ta en pause med akupunkturen rundt 1 IVF forsøk. Ønsker deg lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå