Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 jeg syns det er skikkelig kjipt!! nå går han over i en jobb der han tjener bedre, men han må jobbe nattskift 10 dager i strekk, så fri 2 uker. uff. gruer meg sånn for å være alene om natta. jeg har sagt at jeg ikke ønsker dette. men han er skuffa for ikke å få støtte. skulle ønske vi bare kunne ha et vanlig 8-4 liv... jeg støtter han selvsagt men innerst inne er jeg LEI meg og kvier meg. hvor mye syns dere vi burde tatt hensyn til meg her? er jeg urimelig når jeg ønsker at dette kunne veie litt?? vi har 3 barn, og det er det jeg gruer meg mest til, de er enda veldig urolige om natta, og ser for meg det blir tøft å ha alt ansvaret alene da,. og så blir jeg så redd for at det skal skje meg noe, at jeg besvimer eller liknende og at barna da er overlatt til seg selv, veit jo dette kan skje om dagen også, men sånne tanker blir hos meg veldig forsterket om natten... noen råd? syn?erfaringer?
mams-til-tre Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Jeg synes også det var vanskelig da min mann skulle begynne å jobbe natt, men jeg ble vant til det etterhvert. Nå tenker jeg ikke over det en gang. Tror nok det vil gå bra for deg, og så er han jo hjemme i hele 2 uker. OG det er jo herlig!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Min mann er skipsoffiser og jobber 3 uker på og 3 uker av. Vi har to barn, en på 5 og ei på 4 måneder. Dette er noe jeg over tid er blitt vant til siden han har gjort det hele tiden vi har vært sammen (litt over 11 år) og jeg har lært meg å sette pris på tiden jeg har alene samt at jeg har blitt nødt til å lære meg å bli like selvstendig som en alenemor må. Samtidig har jeg det kjempefint sammen med ham når han er hjemme. Jeg tenker også litt på at jeg er redd for at noe skal tilstøte meg om natten slik at ungene blir helt hjelpeløse, og som hos deg kommer de tankene gjerne på natten, men det er jo veeldig liten sjanse for at noe slikt skal skje med et tilsynelatende ungt, friskt menneske prøver jeg å trøste meg selv med. Jeg synes du skal støtte ham i avgjørelsen om å ta den nye jobben! En ting er at han vil tjene mer penger, men ungene vil jo høyst sannsynlig ikke fortsette å være urolige på natta så veldig lenge og jeg antar at han vil komme til å ha denne jobben en stund. Og det er jo ikke akkurat sånn at dere ikke får se ham i det hele tatt de dagene han jobber nattskift, selv om han blir å sove store deler av dagen. Han kunne jo eventuelt være behjelpelig med bading og kveldsstell, slik at du blir avlastet med akkurat den biten når du skal være alene med dem om natten. Og så er det jo som en over her sier at han har fri 2 uker i strekk etter det. Det er jo deilig, da! Da har han HELT fri og dere kan legge opp livet etter det. Jeg ønsker dere lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå