*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Vi fikk dommen fra legen i dag: Jeg er helt fin, litt små forstyrrelser i hormonene men ikke noe unormal. Uansett så fikk vi en annen beskjed om mannen min som ikke var så bra, De sa at kvaliteten var dårlig og at de ikke var bra svømmere.... Så hun sa at den eneste måte vi kunne klare det på var prøverør.... så nå får vi bare vente da, 1 år og 9 mnd! Noen som har noen forslag til saker vi kan prøve selv, bare får å ha prøvd....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Det var da ikke noe kjekkt. Ikke glem at det finnes private klinikker, der kommer du til med en gang. Du kan prøve akupunktur på mannen, c-vitamin, sink, selen, omega 3+ andre vitaminer. Ikke la han gå i for trange bukser eller la han bli over opphetet der nede. Jeg vil oppmuntre dg å si at folk som har fått samme dommen har klart det selv tilslutt likevell. Det er slik at mannens sædcelle kan variere hele tiden. De blir kanskje aldri super god, men kan bli gode nok til å klare å befrukte dg. jeg kjenne rett par som ikke en gang ble godkjennt for prøverør fordi de mente det ikke var håp, men de klarte det på naturmedtoden noen år etterpå.
rampejenta - ny spire Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 1 år og 9 mnd??? er det så lang tid på prøverør?? offameg.. det er jo helt tragisk.. akkurat som om dere ikke allerede har venta og kjempe og lengta lenge nok...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 Huffamei! skal krype opp i senga nå jeg... føler meg ganske tom for energi... Men tusen takk for fine svar:) Dette er jo ikke noe jeg snakker til "alle" om så det er godt å få lufte seg litt her inne, tusen takk for det! Jeg vet ikke hvordan køene er i norge men her i stockholm så fikk vi beskjed om at det er 1 år og 9 mnd. Jeg har skjekket privat også men det er så forbaska dyrt. alt i fra 25-49000 alt etter hva du trenger og vil da. Men vi får la dette smelte litt å se hva vi gjør.... jeg vet ikke om jeg orker å vente så lenge....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 På klinikk hausken i norge er det ingen vente tid, å det koster 22000 for ett forsøk+ medisiner. Dersom du tar å betaler for 3 forsøk får du det for 44000 + medisiner. Du kan gå inn på hjemmesiden deres www.ivfhausken.no De har gode reslutater. det er der jeg hører til nå
Kine71 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Heisann! Jeg har også en mann med dårlig svømmere! Vært på utredning på stolav og der sa de at vi ble satt på venting til icsi pga dette. Ingen tips eller råd om hvordan man kan bedre kvaliteten nei. Jeg har satt mannen på vitaminer e-vit, zink, selen og multivit. Dessuten var vi til dr Purvis for en uke siden og han fant en tett sædleder og muligens en gammel infeksjon. Vi var begge veldig fornøyd med dr Purvis for da fikk vi grunnen til at det var som det var. Kanskje det finnes gode androloger i Stockholm? Dessuten kan det lønne seg for mannen og ta en hormonstatus også. Dr Purvis sa i alle fall at det var fint at mannen min hadde gjordt det i forkant slik at han kunne evt medisinere han med hormoner. Dessuten, et godt tips han gav oss: Når man har nedsatt kvalitet på svømmerene må man spare opp varene lengst mulig. Vi ventet nå i 6 dager og jeg sjekket eggløsning med tester for å time riktig. På sykehuset sa de at vi skulle ha sex annenhver dag! kan du ikke få henvisning til riksen eller? Vet ikke hvor lang ventetid det er der. Eller dere kan jo få henvisning til stolav. Jeg ventet to mnd til samtale, og etter det er det 3-4 mnd ventetid. Det går jo direktefly til trondheim fra stockholm!! Uansett det er hjelp og få, så lykke til.
zanzibar Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Hei du, hva mener du med at dere må vente 1 år og 9 måneder? Er det så lang ventetid?
zanzibar Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 he he, sorry, så av en eller annen grunn bare hva du hadde skrevet inn og leste alt dere andre hadde svart etter at jeg hadde skrevet mitt lille spm om ventetid. Håper det ordner seg og at du finner et sted dere kan få ordnet det raskere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå