Gå til innhold

Da kan jeg flytte inn hit permanent..... (samme som slitere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk dommen fra legen i dag:

Jeg er helt fin, litt små forstyrrelser i hormonene men ikke noe unormal. Uansett så fikk vi en annen beskjed om mannen min som ikke var så bra, De sa at kvaliteten var dårlig og at de ikke var bra svømmere....

Så hun sa at den eneste måte vi kunne klare det på var prøverør.... så nå får vi bare vente da, 1 år og 9 mnd!

Noen som har noen forslag til saker vi kan prøve selv, bare får å ha prøvd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Beklager at du må melde deg inn her, men samtidig er det godtå ha et mål! Er det pga alderen din du må vente i nesten 2 år? Mener å ha sett flere her inne på din alder?

Min kone er bare 23, men vi behandles til gjengjeld privat i Danmark. Har dere økonomien til det, er det en mulighet! Vi har ikke akkurat god råd selv, men må man, så må man. Jeg hadde aldri klart å vente så lenge..

Lykke til uansett :)

Skrevet

Huff så kjedelig med slike nyheter, men det jo samtidig litt godt å ha en diagnose og vite hva som skjer fremover. Har også hørt mange har hatt god erfaring med en dr. purvis i oslo mtp på dårlig kvalitet. Men har ingen personlig erfaring med han. Men søk på navnet her på BIM så finner du sikkert noe.

Hvorfor må du vente 1 år og 9 mnd?

Hvis det er pga alder så er det mange plasser i det offentlige som ikke har nedre aldersgrense på 24 el 25 år.

Jeg er selv 23 snart 24 og er blitt gravid etter IVF i haugesund. Begynte med første forsøk for 14-15 mnd siden. Har ikke hørt annet enn positivt mtp alderen min. Tror de færreste sykehus har nedre aldersgrense, og husk du tar som regel all oppfølging hos lokal gynekolog hvis det er reisevei. Du trenger kun dra til klinikken på forsamtale og ved uttak og innsetting. Jeg har selv 5-6 timer reisevei til Haugesund. Dette har gått kjempefint. Du får og dekket endel reiseutgifter via NAV. Du kan selv velge hvor du vil bli henvist.

Huff ble langt dette her, men lykke til videre!

Skrevet

Trist aa hoere, men som de andre sier saa er det godt aa endelig faa et svar paa hvorfor dere ikke klarer aa bli gravide.

Hvorfor maa dere vente saa lenge da?

Lykke til hvertfall, og bare spoer om du har spm. Alle de flotte jentene her inne er saa flinke til aa komme med gode svar at du kommer til aa foele deg skikkelig velkommen ;-)

Skrevet

Hei dere! tusen takk for så fin stötte:):):) Ja jeg var nok litt satt ut i går kan man si.... men i dag föles det bedere! Vi vet hvertfall hva som er "feil" og at det går å gjöre noe med det. og at vi helt sikkert vil bli lykkelige foreldre en gang i fremtiden:)

Ventetiden... ja, vi bor i stockholm og da er det stockholm kommune jeg må gå til IVF hos så da er det vist 1 år og 9 mnd vente tid.... Det er jo alltid ett alternativ å gå privat også men jeg må jo si at det er hårreisende priser de stedene jeg har skjekket... Hvordan finansierer dere disse behandligene?

Noe med tips på bra steder? (gjerne linker)

Skrevet

Kjenner ikke til hvor bra denne er da, men her er en link hvertfall

www.alerishelse.no

Ellers saa vet jeg det er mange som driver paa i Danmark, de skal visst vaere dyktige.

Og du kan jo evt Google Ivf behandling Sverige og se hva som kommer opp der og ;-)

Skrevet

En stor fordel du har da er alderen din, når du er så ung så har du jo ikke så dårlig tid som mange andre her inne :-)

Skrevet

Til "Håper på søsken til Edvart":

Den kommentaren var sikkert velment, men for unge prøvere er også ventetiden et helvete. Mye usikkerhet, tanker og følelser. HI har 23 pp bak seg og må vente i nesten like lang til på IVF. Det er umenneskelig å måtte gå å vente slik på det man ønsker mest i verden uavhengig av hvor gammel man er.

Skrevet

Het enig. Selv om vi unge ikke har dårlig tid mtp alder er barneønsket like sterkt og ventetiden like grusom som for de som er eldre. Selvsagt har vi en mindre bekymring men det tærer på oss på akkuratt samme måte som for andre som sliter. Jeg har fått den kommentaren så mange ganger og selv om det sikkert er godt ment oppfattes det ikke sånn av unge slitere.

Til ts, jeg har ikke sånn greie på det men det er ikke mulig dere kan få IVF i det offentlige i norge siden du er norsk? Det ville jeg iallfall sjekket. Da betaler du 15 000 i egenandel på 3 forsøk på medisiner og 1500 per forsøk til klinikken. Privar må du nok regne en god del mer, hvert forsøk er vel fra 10-15000 i medisiner (avhengig av dose) + pakke på 3 forsøk er vel mellom 40-50000,- Du kan og kjøpre 1 forsøk til ca 20-25000. Mange tar lån, andre sparer. Det går jo for eksempel ann å ta lån for å betale den pakka hos privatklinikken, og ta medisinene etterhvert på lønningene og spinke å spare litt i et par mnd før dere går igang. Ville gjort dette om dere har muligheten økonomisk.

Jeg ville ikke nølt med å gå privat om det var så lang ventetid for oss. Det er så mye venting i denne IVF prosessen, og fra vi sendte søknad til ivf til spiren satt gikk det nesten 1,5 år, hadde da tilsammen 4 innsettinger på denne tiden. Dessuten kan jeg love det at de pengene ikke betyr noe når spiren sitter:-) Hvis det mot formodning ikke skulle klaffe på 3 forsøk er det vel bortimot gratis med ivf i Sverige??

Masse lykke til iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...