Gå til innhold

Jeg mistet jobben min OG hadde MA i helgen. Vil bli gravid MED EN GANG om mulig. Hvordan blir dette med sykemelding (hvis jeg ikke klarer å få ny jobb) i forhold til permisjon?!

Anbefalte innlegg

Altså, var gravid 8+3, men mistet i helgen. Samtidig fikk jeg vite at jeg mister jobben min, men får gå ut april. Jeg begynte der i oktober 2007 (fra min forrige permisjon), og har altså jobbet der i 7 mnd når jeg slutter.

HVIS jeg ikke klarer å få meg ny jobb, men klarer å bli gravid, hva gjør jeg da? Blir jeg arbeidsledig får jeg vel kun 65% av lønn ,og får jeg da rett på permisjon??? Eller hvis jeg blir sykemeldt 100%??

Hjelp?!

Er så langt nede nå, og alle problemene kommer på en gang....

Fortsetter under...

Så leit å miste en spire. Har selv opplevd det samme - det å miste og å være uten jobb ved ny graviditet.

Prøv å sykemelde deg så lenge som mulig. Bruk tida til å slappe av og søke på nav sine sider på ledige jobber -send inn søknader. Når du ikke får mer sykemelding etter kan du melde deg arbeidsledig. Sjekk: dagpenger:

http://www.nav.no/page?id=728

Lykke til med både babylaging og jobb-jakt!

• 4 uker senere...

Det var trist å høre...

Jeg mista jobben forrige gang jeg var gravid. Da ble jeg råda til å sykmld meg med en gang (før oppsigelsestida var ute) , for da fikk jeg sykepenger frem til permisjon. På denne måten fikk jeg like mye penger som om jeg skulla jobba frem til permen.

Med dagpenger får du også rett til permisjonspenger, men det bli kanskje ikke så mye som om du hadde vært i jobb da. Først 65% av lønn, deretter ned til evt 80% under permen.

Eller det andre alternativet er å prøve å bli sykmldt nå pga aborten, eller å bli sykemldt så fort du blir gravid. Permisjonspenger og sykepenger skal jo regnes ut fra siste året eller siste 3mnd ( tror jeg- sjekk nav). De skal regne på det å velge det som kommer heldigst ut for søkeren iallefall.

Les litt å prøv å regne litt på det:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...