Gå til innhold

vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye legger babyene deres på seg i løpet av 1 uke? Jenta mi har kun gått opp mellom 75g til 150g i uka, synes det er så lite, men ser sunn og frisk ut da. Veier 5 kg nå.

Fortsetter under...

Skrevet

Jenta mi legger også på seg lite hver uke, mellom 100-150 g. Hun er nå litt over 4 mnd og veier 5540g. Men helsesøster sier at det ikke er noe å uroe seg for, siden hun følger sin egen kurve fint. Om du er urolig så ta kontakt med helsesøster, så du får komme å veie og se det i forhold til ditt barns egen vektkurve.

Egentlig litt dumt at vi hele tiden skal sammenlikne våre barn opp i mot hverandre, når det gjelder vekt og lengde. Siden dette kan føre til mye unødvendige bekymringer hos oss som har litt "småe" barn.

Skrevet

Her er det omvendt, er bekymret for at hun legger på seg for mye.

Har i snitt lagt på seg over 300g per uke. Ble så glad nå sist da hun "bare" hadde lagt på seg 300g på to uker. Veier over 8kg og er ikke 4 mnd enda...Har nesten problemer med å bære henne. Hun får kun morrsmelk.

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg over, gullet mitt er 4 mnd og en uke gammel, veier 8350g. og er 68,5 cm. lang, han får også kun morsmelk. han ser så bra ut :) (F: 3510g. 50cm.)

Skrevet

Jeg har også ei som ikke legger på seg så fort. Hun veier nå 4300 g og har gått opp ca 2 kg siden fødsel. HS synes det er lite, men hun følger sin egen kurve og er blid og fornøyd.

Skrevet

min og legger mye på seg. 4 mnd og 8,9 kg og 66cm lang. en liten plugg. men hs syns at han legger formye på seg. men men kunn morsmelk:den siste mnd har han bare lagt på seg. 800 g. altså 200 g pr uke og da er mora fornøyd:)

har ikkj begynte med grøt eller någe........

Annonse

Skrevet

jenta mi legger også skikkelig godt på seg, og jeg er kjempeglad for det. legger på seg ca 250 g pr uke, er 8 kilo og 65 cm lang. Slitsomt å gå å bære på henne,da, men.. :-) Hun er 3,5 mnd, og like stor som storesøsteren var når hun var et år;-)

Skrevet

Hold fast ved at hun er sunn og frisk, og at vektoppgang går i rykk og napp;) Helsesøster sier i fra hvis det er noe å bekymre seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...