Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe spesielt jeg må vite?

Tar det lang tid å få?

Skrevet

For oss tok det bare et par dager å få passet, men de sa at det ville ta 1-2 uker.

Det eneste som var litt styr med var fotograferingen i forkant. Siden barnet skal se fremover, ikke smile eller ha åpen munn mm fant vi ut at det var like greit å gå til fotograf. Etter litt leting fant vi også en fotograf som tok bilde, alle tar tydligvis ikke passbilde til små barn, pga at det er vanskelig å få til...

Skrevet

Jo, og både mamman og pappan måtte være tilstede på politistasjon, alt. ha med fullmakt for den som ikke var med. Og så måtte vi ha med fødselsattest.

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Så bra du fortalte det med begge foreldrene, det hadde jeg ikke tenkt på.

Skrevet

Jeg hadde med fullmakt fra faren og kopi av passet hans. Evt kan du fylle ut skjema på www.politi.no, og skrive inn fullmakten der tror jeg. Og så selvsagt kanskje, ungen må være med, de skal se barnet:)

Skrevet

Vi gikk også til fotograf og tok passfoto. Blir ikke noe dyrere enn om du må ta ørten bilder i automat før du får et som funker!

Begge foreldrene trenger ikke være med til politistasjonen hvis du har fylt ut fullmakt på skjemaet du finner på nett.

Skrevet

jeg hadde bare med fullmakt fra pappaen jeg.. og passet hans tror jeg... det var mer enn nok...

tok bare en uke eller noe før vi fikk det... det var for ett år siden

Skrevet

Tok en uke her så var det i posten, hadde også med passet og fullmakt fra faren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...