Gå til innhold

Kan jeg spise yoghurt som gikk ut på holdbarhet 7. februar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har erfart at yoghurt ofte holder seg lenger enn datomerkingen sier, hvis den har stått i kjøleskapet hele tiden holder den seg som regel i hvert fall to uker over holdbarhetsdatoen. Men når det blir så lenge som en hel måned, da blir jeg skeptisk på om det er forsvarlig å ta sjansen.

Jeg har to yoghurt som gikk ut på holdbarhet den 7. februar, det er jo 10. mars i dag, kan jeg ta sjansen på å spise den eller risikerer jeg matforgiftning hvis jeg gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måned over dato bør nesten gi deg en liten advarsel. Jeg hadde hvertfall aldri spist melkeprodukter som er ute på dato.. for over en månde siden.

Skrevet

Det kan du sikkert, men personlig hadde jeg ikke gjort det:)

Ikke når det er en måned nei...men du ser jo gjerne om den ser ok ut..

Skrevet

Du får en ny yoghurt for under tiern....

Skrevet

Mener du det? Er jo 1 mnd gammel..æsj!

Skrevet

Oh kjære vene! Tror jeg hadde droppet den ja. Er vel en grunn til at det er holdbarhetsdato på varer!

Skrevet

Hadde aldri spist 1 mnd gammel youghurt nei..

Kan ikke være noe godt...

MEN hvis det var 7 mars du mente så kanskje...

Tror iallefall ikke det er farlig, men smaker sikkert ikke så godt da kan jeg tenke meg,,,,

Skrevet

Kanskje du kommer til å kaste opp av den ;p

Skrevet

nei, nei, nei...

melkeprodukter generelt bør en spise innen utløpsdato.. *grøss*

men selvfølgelig, det er forskjell på noen dager og 1 mnd.... pluss at melkeprodukter holder seg bedre på vinterstid enn sommertid..

Skrevet

Ja, gjør det.. Så kan du gi oss andre oppdatering på hvordan det er å spyyyyyyyyy...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei hei

Dersom youghurten ikke buler eller ser/lukter stygt kan du spise den. Youghurt er et syrnet melkeprodukt så da skal det ikke være noen fare, uten at den ser eller lukter stygt.

Men det er ikke anbefalt at vi gravide eksprimenterer da!

Skrevet

På JanMayen spiser de gammel-yoghurt uten å bli dårlige eller klage på smaken... leste om hvordan det er å bo der engang:-)

Skrevet

Jeg ville aldri spist utgått yoghurt, ihvertfall når den gikk ut for en måned siden.....Æsj, den kan da ikke være god.Blir nesten kvalm bare jeg tenker på det.

Kjøp ny yoghurt, du.

Skrevet

Normalt ville eg bare sjekka lukt og konsistens og ete han om alt såg normalt ut. Men akkurat nå som eg er gravid torer eg ikkje sånt lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...