Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tror det er det jeg har. Ser ut som tørket melkpå et lite område. Når jeg har dusjet så blir det mykt og jeg kan ta bort en del av det, men da blir knoppen sår og jeg ser småsår. Har hatt det siden jeg ammet og skal amme igjen om en 5 mndrs tid når babyen blir født:-) Ammehjelpere eller andre, jeg trenger gode tips:-) Prøvde mycostatin sånnpensling da jeg ammet, men det sved så jævlig og fikk sår av den. Takk for gode råd:)
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Det er stor forskjell om du bruker Mycostatin mikstur eller salve. Miksturen er for babyen munn og salven for dine brystvorter. Virkestoffene er nok de samme, men det er mye mer behagelig for brystvortene å bruke kremen. Husk at babyen også må behandles hvis ikke blir du ikke kvitt det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Kan man bruke vanlig canesten også? Babyen ligger ennå inni magen og vokser. Men vil jo at jeg blir helt kvitt det før babyen blir født, for sist gang så amma jeg selv m jeg hadde dette svineriet. I hele 1 år med dette og hadde åpne sår hele tiden. Ingen sa til meg at dette kunne være sopp., men har funnet det ut selv nå og håper på å få bukt på det:)
Sjokoholikern Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg hadde sopp på brystene, og lillegutt hadde hvit tunge, så legen min ba meg smøre canesten på knoppene to ganger om dagen, rett før amming (så gutten fikk det på tungen). Etter bare et par dager med canesten så jeg forbedring, og etter en liten uke var det helt vekke både hos meg og sønnen min )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå