Learning to fly Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Har en gutt på 1 år som siden han var 9 mnd hadde veldig grøtaktig avføring, litt ufordøyd, med svært sterk syrlig lukt, to til tre ganger daglig i flere mnd. Dette skjedde etter sydentur, så mulig att det er pga ubalanse i tamrfloraen. Men han kom seg med en gang jeg kuttet ut ost på skiven og smør med melk i. I tre uker nå har han fått melkefire produkter. Jeg har passet mitt kosthold, men får litt melk i meg gjennom familiens middag, han får egen. Han får også melkesyretbl for å stabilisere magen. Nå er han bra, etter tre uker uten melkeprodukt og melkesyre tbl, og har begynt igjen med vanlig smør på skiven. Om noen dager starter jeg med litt kvitost igjen for å teste om han tåler det. Jeg håper han tåler melk, att det bare var en forstyrrelse i tarmene etter sydenturen. Jeg har spist sjokolade i helgene og litt i ukene, det har gått bra. Jeg ammer 3-5 ganger daglig. Viss middagen skal lages med att jeg skal tillsette melk, har jeg brukt lactoseredusert melk, og det ser ut til å ha gått bra. Hva synes dere dette høres ut som? Har kontakt med både lege og helsesøster, de kommer med motstridende forklaringer..Gutten vokser og legger på seg som han skal, er blid og fornøyd. Sliter litt med luftplager nattestid, men er blitt mye bedre nå. Jeg drikker også fennikkel te. Før jeg kuttet ut melk og startet med melkesyretbl, så våknet han opptil 6 ganger for natten, men sovnet fort igjen. Nå våkner han som regel maks en gang, ofte sover han hele natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå