Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hva liker dere generelt best, enkeltnavn eller dobbeltnavn? Selv syns jeg her inne at mange flotte navn blir ødelagt av å bli puttet sammen med andre navn. Syns mange navn er sterke og flotte i seg selv, men blir "overkill" når det brukes i dobbeltnavn. Men syns det er få barn i min nærhet som får dobbeltnavn, syns at her er trenden enkeltnavn for tiden.
nussie Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Helt enig,mange navn blir mye sterkere og flottere når de står alene enn å blandes med flere navn.Liker best enkelt navn,har det til datteren min og skal ha det til den ventende prinsessen i magen også Også pga at vi har to lange etternavn og det ville iallefall blitt voldsomt med dobbelt navn i tillegg.
prebs Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Enig med dere. Synes to fornavn gjør at de "slår hverandre i hjel" på en måte. Her blir det også bare ett fornavn- samt to etternavn (eller ett som mellomnavn, da.) Men vi er alle forskjellige;-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Liker best enkle navn, mine barn får bare ett etternavn også, blir litt mye med begge sine.
*Willow* Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er ei sånn som gjerne skulle hatt både fire og fem navn på lillejenta mi. Men jeg ser jo min begrensning, så vi ender nok opp med "bare" to. Jeg synes det er pent med bare et navn og jeg synes det i noen tilfeller er pent med flere.
ma-85 Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Synes det er ytterst få navn som er pene som dobbeltnavn, og ytterst få som er flinke til å finne på fine kombinasjoner. Ett navn er best i de aller fleste tilfeller.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Vi har også valgt enkeltnavn til våre to, og vil velge det til nr 3 også. Våre får to etternavn, så da var det aldri noen diskusjon.
Vannmann35 Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har to navn og har alltid vært glad i begge, selv om jeg bare bruker ett av dem :-) Vil gjerne gi to navn til kommende barn, men samboeren foretrekker ett. Derfor setter jeg som betingelse at skal de bare ha ett, da må det også være ett litt langt navn som f.eks. Caroline - synes Caroline Veum lyder langt bedre enn Mia Veum f.eks Synes helt korte navn blir så stusslig...
Jannamor Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 i min familie er det tradisjon med dobbeltnavn. Alle har det, og jeg synes det er en fin tradisjon og føre videre, så vår sønn får dobbeltnavn (2 navnet var min farfars siste ønske på dødsleiet) Så blåser vel egentlig om noen synes det er overkill. For meg er det sterkere betydninger bak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå