Gå til innhold

Emmaljunga Scooter eller Teutonia Timmy?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse vognene? Evt. noen andre liknende vogner? Jeg syntes kanskje Teutonia Timmy så litt trang ut i.f.t. Emmaljunga Scooter, men samtidig har jo Timmy full liggestilling, noe Scooter ikke har. Hvordan fungerer hjulene på Scooter i snø og på grus? Jeg har også sett på Simo 120 (de kjente ikke til Simo 123 i butikken jeg var), men den virket tung i.f.t de to andre.

Fortsetter under...

Jeg sjekker også disse vognene pt.

Har en Simo 120 og den er på hele 100 cm i liggelengde og har helt flat liggestilling. Men som du sier, den er nok en del større og tyngre enn de andre nevnte.

Har snakket med Babyshop i dag og de målte Timmy til 92 cm mens Scooteren er 90 cm. Timmy har full liggestilling, men det har ikke Scooteren.

Begge vognene er 30 cm i bredde så der er de like.

Simo 120 har ikke knekkstyre, men det har Simo 123. Fikk beskjed om at det var den eneste forskjellen på disse to.

Har en Scooter på hånda så jeg tror kanskje det blir den:-)

Hører du noe mer om vognene så si ifra her inne!!!

Jeg klarer ikke helt å forstå at E.S. og T.T. er like store, synes Timmy virket mindre jeg, smalere og trangere oppunder kalesjen bl.a. Men mulig dette har med utformingen av kalesjen å gjøre. Timmy har jo en veldig fin kalesje med nett/luftemulighet, men det er ikke det viktigste for meg. Blir bare en bonus i tilfelle.

Hvis Simo 123 er så å si lik Simo 120, så er ikke den aktuell for meg, synes den virket tung.

Har nettopp drevet og sett på disse selv, endte opp med scooteren. At sitteplassen i den og timmy er like store kan jeg ikke skjønne, jeg syns den så pitte liten ut i forhold til scooteren jeg. Var derfor vi valgte sistenevnte. At det ikke er full liggestilling gjør ingen ting, den er jo tilnærmet flat da og i oppoverbakker er det jo uansett greit å ikke ligge helt rett ;-)

Simo trillene produserer de jo ikke lenger, går jo an å kjøpe brukt, men jeg ville ikke ha noen av de. Syns de er for tunge.

Gikk fresten akkuratt nå i skrivende stund og målte scooteren, og sittedelen var 100 cm lang. Vet det er flere som har oppdaget dette tidligere, at den er lengre enn det står i brosjyren.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...