Eliise Skrevet 10. mars 2008 #1 Del Skrevet 10. mars 2008 Sitter her med skjemaet "krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" Jeg har termin i sommer, og skal tilbake til fulltidstudier til høsten igjen. Far skal ha hele permisjon minus de 9 ukene jeg må ta. Punkt 1 og 3 er greit, men så kommer problemet... Hva skal man skrive på resten? Punkt 2) Skal vi sende en hver jeg og sambo? Altså skal jeg krysse for kun mor? Punkt 4) Skal jeg oppgi stipend/lån som inntekt? og skal de ha kontonummer? Skal de har far sin info også? Punkt 5,6 og 7) Skal jeg skrive noe her i det hele tatt?? NB: Er det sånn at jeg får fødselstipend i stedenfor lån/stipend dersom far tar gradert uttak? Han vil jobbe ca 30% mens han har permisjon. Og i såfall hvordan skal vi få frem dette på en god måte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137103494-hvordan-fylle-ut-s%C3%B8knad-om-engansst%C3%B8nad/
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Del Skrevet 10. mars 2008 ja det er et forbanna puslespill det skjemaet. var på nav 2 ganger jeg, for de skjønte det ikke selv engang... å det er ILLE!!! hehe jeg fikk beskjed om at jeg og far kunne skrive i samme skjema selv om jeg skal ha engangsstønad og han fødselspenger når han tar permisjon. har ikke levert det enda, så er ikke helt sikker. 4) stipend/lån fikk jeg beskjed om at ikke skal oppgis som inntekt. kontonr skulle jeg skrive på, da stønaden vil bli innbetalt her. far sin info skulle jeg også skrive på, siden jeg fikk beskjed om at vi skulle skrive for begge i samme skjema. på punkt 4.2 fikk jeg beskjed om at jeg skulle skrive student 5)her skulle jeg skrive inn for far 6)også fylle inn pga fars perm 7)her skulle jeg fylle inn når far skal ha permisjon Dette er infoen jeg fikk når jeg var på møte hos nav. Er det noen andre som har fått andre beskjeder, så er jeg intr i å høre.... får vel snart se til å levere det skjemaet siden jeg er 33+0 i dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137103494-hvordan-fylle-ut-s%C3%B8knad-om-engansst%C3%B8nad/#findComment-137108475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå