Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å søke om ferie i min permisjonstid. Har forstått det slik at hvis jeg tar ut 4 uker ferie så blir permisjonen min forlenget med 4 uker. Men det jeg lurte på var om arbeidsgiver kan nekte meg å ta 4 uker ferie ???

Har noen av dere blitt nektet ferie??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137103396-ferie-i-permisjonstiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare husk på å ta ut ferien i det året den gjelder. Om du har perm som går over årskifte så må du bruke opp ferien for inneværende år før årskifte Du får et opphold i permen og så blir den tilsvarende lenger.

Jeg født på sommeren og hadde ikke brukt opp ferien. Tok da resten av ferien før jul og så tok jeg neste års ferie på slutten av permisjonen.

Man kan søke om å overføre 2 uker ferie til neste år

Ganske ung og uvitende som jeg er ;) Så lurer jeg bare på en ting, jeg har termin i september, har fast ansettelse, kan jeg velge å da si til arbeidsgiver/NAV at jeg skal bruke ferieukene mine i nov/des, dermed "forlenge" permisjonen min med antallet ferieuker jeg tar da? OG vil jeg få feriepenger i ferieukene mine, eller får jeg ingenting da?

Annonse

*Ganske ung og uvitende som jeg er ;) Så lurer jeg bare på en ting, jeg har termin i september, har fast ansettelse, kan jeg velge å da si til arbeidsgiver/NAV at jeg skal bruke ferieukene mine i nov/des, dermed "forlenge" permisjonen min med antallet ferieuker jeg tar da? OG vil jeg få feriepenger i ferieukene mine, eller får jeg ingenting da? *

Om arbeidsgiver går med på at du ikke tar noe ferie i fellesferien så blir det til at du jobber disse ukene.

Da jobber du å får lønn i juli, feriepengene blir enten utbetalt da eller holdt igjen til du tar ferie. Når du tar ferie i nov/des så stopper foreldrepengene og du vil få feriepengene om de ikke er utbetalt ellers ingenting. (du må mao spare feriepengene dine)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...