svanheim Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 lurer på hvor mange svangerskapskontroller som er vanlig å ha under svangerskapets forløp. jeg har termin den 10.april, å har hatt bare fem kontrolle til nå. skal på kontroll til lege i morgen, tirsdag, å en siste til jordmor den 1.april. er dette normalt? siden dette er min første er jeg ganske mye bekymmret å har generellt lite peiling på hva som er vanlig å ikke. trodde førstegangsfødende ble godt fulgt opp, men jeg føler det ikke akkurat sånn. er kommet til et punkt nå hvor jeg heller ikke tør å ringe hverken legekontoret eller føden, fordi at jeg føler at jeg bare blir møtt med motvilje. føler meg rett å slett dum hvis jeg ringer i bekymmring å bare får beskjed om at alt bare er normalt, eller at jeg får ringe tilbake senere, for de har da for mye å gjøre! andre som har det slik?
bomsa Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Det er vanlig med ca 8 komtroller har jeg lest. Hvis du føler deg dårlig imøtekommen ville jeg ha byttet legekontor/jordmor. Dette er noe av det største et menneske kan oppleve og da skal ikke en lege eller jordmor være med på å ødelegge opplevelsen. Det er jo de som skal stille med kompetansen og roe oss vordende mødre. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du har spørsmål og bekymringer, det viser jo bare at du vil gjøre denne oppgaven (hvis man kan kalle det det) så bra som mulig. Stå på!!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Skal vi se.. Min første kontroll hos legen ble delt inn i to pga tidsklemme fra legens side. Så har jeg vært hos jordmor tre ganger. Skal til legen igjen 31.mars og til jordmor 15.april. Har i tillegg vært en gang hos legen pga vond rygg. Så hittil har jeg hatt fire, fem kontroller (litt avhengig av om man regner de første kontrollene hos legen som en eller to). Har termin 24.juni og regner med å ha minst en kontroll pr måned frem til da.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 En gang i måneden fram til uke 32, neste gang i 34, så i 36 og derfra er det en gang i uka fram til fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå