Gå til innhold

Noen med litt peiling på fedrekvote her? Ble bare forvirra av NAV..:-/

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n t go'gutten+guttimagen

Har tenkt å ta tre uker av fedrekvoten i strekk på slutten av permisjonen. De siste tre ukene ønsker vi å dele opp slik at mannen min er hjemme en dag i uka i 15 uker (altså 5 dager ganger tre uker). Vi trodde jeg måtte jobbe de dagene han er hjemme for at ikke permisjonen skal bli kortere. Men saksbehandleren jeg prata med på NAV i stad ble usikker og måtte spørre noen andre, men jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg fikk riktig svar. Hun sa nemlig at hvis jeg ikke jobber de 15 dagene (som vi fordeler utover) så har det ikke noe å si for totalen, men hvis jeg jobber de 15 dagene så får vi forlenget hele permisjonen med 15 dager...

Er jo supert hvis det er sånn, men det kan jeg ikke skjønne? Noen som har peiling på dette? Blir ikke permisjonen forkortet om man ikke jobber når far er hjemme?

Fortsetter under...

Vi skal gjøre det akkurat slik som dere med oppdelingen. Jeg blir hjemme i ulønnet permisjon de 3 ukene og de dagene han tar ut fedrekvoten siden jeg ikke har noen fast jobb å gå tilbake til og vi vil strekke premisjonen lengst mulig.

Vi har lov til å være hjemme i ulønnet permisjon under fedrekvoten om vi vil.

Jeg tror det hun mener om at permisjonen blir forlenger med 15 dager om du jobber disse er nok at hun trodde dere begge hadde tenkt å ta ut permisjon på disse 15 dagene med lønn til begge(noe som er lov når far tar gradert uttak). Men om du velger å ta ulønnet perm disse dagene bruker du ikke de opp.

Om du vil jobbe og syns det er greit og arbeidsgiveren din går med på det er det selvsagt det mest økonomiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...