Gå til innhold

Har fått to forskjellige barnehager til mine to barn...

Anbefalte innlegg

Akkurat som at vi småbarnsforeldre ikke har nok å gjøre en tidlig morgen... Huff, jeg syns det er kjempeleit at mine to barn på 1,5 år og 3 år, ikke kommer i samme barnehage. Blir sannsynligvis mye pes om morgenene nå, ettersom det er bringing til to barnehager som ligger 4-5 km unna hverandre. Og ikke minst henting etter jobb med kø og mas - STRESS!!!

Hvordan i himmelsens navn er det mulig å skille søsken på denne måten?? Joda, her i kommunene foregår nemlig barnehageplasseringen via LODDTREKNING!! Derfor er det mulig.

Så nå kan vi se fram til et veldig kjekt barnehageår. Veldig trist for barna at de ikke kommer sammen. Jeg hadde jo sett sett for meg at minste hadde hatt godt av å være under samme tak som største, ettersom minste er litt engstelig av seg. De ville nok havnet på hver sin avdeling, men dog... de hadde vært sammen ute.

Ellers så kan vi vel som foreldre se frem til hyggelig samarbeid med to barnehager, med alt det måtte medføre; foreldremøter, dugnader, julelunsjer, besteforeldrekaffe osv.....

Ja, jeg syns dette virkelig er frustrerende!! :(

Fortsetter under...

Skjønner frustrasjonen, men du er nå hver fall heldigere enn de som ikke har plass eller kun fått plass til én....

Har du kommunal plass? I Oslo er det en slags søskenprioritering dersom du ønsker å flytte fra to kommunale til én. Da blir det hvertfall ryddet etterhvert.

Og jeg skjønner at den måtte komme, selvfølgelig bør en stå der med hatten i handa og takke og bukke for at en i det hele tatt har fått barnehageplass. Jeg er klar over den.

Men jeg syns likevel at det er unødvendig å sette søsken i forskjellige barnehager, med tanke på at det faktisk er loddtrekning det er snakk om ved tildeling av plass. Skulle tro en kunne legge forholdene litt mer til rette enn dette her!

Ja det er kommunale barnehager begge to, og skal selvfølgelig prøve å få overflyttet det ene barnet.

HI

Jeg skjønner godt frustrasjonen din. Har selv bare ett barn, men kjenner flere her i Oslo som har barn i to barnehager, og det er langt fra noen gunstig situasjon. Henting og bringing tar jo så lang tid, og det blir mye stress for alle.

Søk overflytting, og i mellomtiden før du evt får ny plass til minsten må dere bare prøve å finne de beste løsningene for å få hverdagen til å gå rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...