Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er en sånn en som går i kirka relativt ofte. Jeg er også en sånn en som ammer offentlig uten å rødme. Men på søndag var jeg altså i kirka, (familiegudstjeneste), og da gikk jeg ut for å amme. Er dette inkonsekvent, eller er det bare slik at amming ikke hører hjemme absolutt overalt? Grunnen til at jeg spør er at jeg er litt uenig med meg selv, og det ville være litt morsomt å høre hva andre syns.
Ezmeralda Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Jeg går bare i kirken når det er dåp, bryllup og brgravelse, men synes helt klart det er naturlig å kunne amme i kirken. Ville jo vært diskret, men det prøver jeg alltid å være offentlig :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Amming hører så absolutt også hjemme i kirka!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 å mate sitt barn som er det mest naturlige i hele verden synes jeg man kan gjøre i kirka, og tilfeldigvis så kommer maten fra puppen, sånn har gud skapt oss, så han synes sikkert det er greit at vi ammer i kirka )
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 tja vet ikke helt. Enig i at det er helt naturlig å amme og at man burde kunne gjøre det hvorsomhelst i prinsippet. Men på den andre siden er det mange ting som er veldig naturlig, men som man likevel ikke gjør i kirka. Spise matpakke f.eks. Det kan man jo gjøre nesten hvorsomhelst, men man tar liksom ikke frem matpakken i kirka. Det handler vel mest om at når man er i kirka skal man vise respekt for det som foregår der. Går ikke i kirken selv (utenom ved bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse), og hadde nok ikke reagert på om noen ammet om jeg var der, men ville ikke gjort det selv.
Lene 1. Mai Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Spør presten neste gang. Hadde vært interessant å se hva han/hun svarer.
*1+1=2 små* Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 som hun litt lenger oppe sa: Kirken mener jo at gud skapte oss..med andre ord da bør jo kirken synes det er ok at man ammer i guds hus vel?!
dimeglio Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 La oss faa vite hva presten sier... Lo litt av det der med matpakka...hehe...
trebarnsmammaen Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 det er null problem å amme i kirka så lenge det skjer diskret. Altså sånn som det er ellers, på alle offentlige steder.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 da vi skulle ha dåp sa presten at vi kunne gjøre som vi følte for hvis babyen ville ha mat. enten så kunne vi gå ut i det dåpsrommet og amme eller vi kunne gjøre det der vi satt. han sa også at vi ikke skulle bry oss om hvis babyen begynte å skrike ol... han sa barn skal høres. så hvis du må amme mens du er i kirken så gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå