*Rutletutt* Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Har jo vært på kontroll ca annenhver uke med Milla (på hs) de siste mnd. Hun har jo slitt med søvnen lenge og med spisingen. Hun har lagt litt dårlig på seg, så hs ville følge med. Hun var 6,4kg på 6-mnd kontrollen...en uke etter var hun faktisk kommet opp i 6525 så ting så veldig bra ut....så hadde hun omgangssyken i noen dager, og da vi var på kontroll igjen etter 3 uker var hun bare 6340 - så da ble jo alt "ødelagt" igjen. Nå spiser hun godt (i forhold til hun har gjort før) - endel grøt til frokost og et halvt middagsglass til middag + pupp hele døgnet;o) Gått opp 100g på 2 uker - er ikke det ok? Hs mente det var litt i underkant - men er det ikke vanlig at de ikke legger på seg så mye som 100g i uken når de er over 7 mnd (hun er 7 mnd og en uke)? Hun er vel bare liten og nett, og det er forsåvidt greit det (lett å bære på, he he), men jeg hadde håpet hun kunne legge seg skikkelig på kurven sin og bli der;o)
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei, datteren min er heller ikke en av tungvekterne, 8mnd nå. Hun er bare ikke så opptatt av mat, spiser bare for å få energi og fordi hun må. Men har aldri hørt noe spes om det på helsestasjonen. Jeg tenker at 100 gram på 2 uker er helt fint! Min hadde gått opp 200 gram på 4 uker og jeg hørte ikke noe om det. Hun trives og er en glad frisk jente, men nå sover hun hele natten fra 19-06 så det er kanskje derfor hs vil følge opp? Batn er jo så forskjellige tenker jeg.
Leandermamma Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Leander er nå 10 mnd og har lagt på seg ca 900 gram siden 7 des. Det er ca 70 gram i uken. Han er ingen fan av å spise, men det går nå sakte med sikkert oppover. Ikke stress. Du må huske at de blir mer og mer aktive og da legger de ikke på seg så mye som i starten. :-) PS: Prøv Fotsoneterapi mot søvnproblemene!!
mammaentil maren og jesper Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 hei. min hutt på 7 mnd og 13 dager hadde lagt på seg fra 8720 til 9440 på 9 dager... nå ser han ut som en soumi bryter hehe. men for en stund siden hadde han ikke lagt på seg noe på 4 uker da hadde han godt ned 100 g ikke mye men men,,, tror det er invidueltom hvor mye de legger på seg i uka
Love my kidz Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg var selv bekymret for at gutten min ikke har gått opp et eneste gram siden 6 mnd kontrollen. Han er to uker eldre enn jenta di, så på halvannen måned har han altså ikke gått opp noe. Det til tross for at han spiser 4 måltider om dagen pluss litt pupp før hver dupp, og en gang om natta. Han er heller ikke veldig aktiv, han kan krype litt, men ligger som regel bare som en strandet hval og sutrer hehe ;-) Da jeg skrev min bekymringstråd her inne ble jeg beroliget av at det er vanlig og normalt, så jeg bringer jo det videre til deg da. Er likevel lurt å følge litt ekstra med dersom hun er tynn. Gutten min er jo litt over ni kilo han nå til sammenligning.
up&go* Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Hei, hadde det omtrent på samme måte med datteren min. Hun la lite på seg etter at hun begynte å bevege på seg. Jeg ga henne grøt, middagsmat og ammet "hele tiden". Jeg ble stadig sendt videre til legen når vi var til kontroll på hs. Han spurte alltid hvor mye lengden hadde økt. Hun vokste alltid i lengden, så da mente legen alt var ok. Hun er fremdeles tynn, men friskere og "raskere" enn mange andre :-) Kan også legge til at jeg selv er, og alltid har vært tynn/slank - så det har vel noe med det også.
*Rutletutt* Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2008 Takk for svar alle sammen:o) Hun er tynn, men har gode kinn og ser av den grunn større ut enn hun er. Hun var 65cm sist vi målte lengden (to uker siden), så hun er jo ikke verdens lengste heller. Høyde og vekt har stått helt fint i firhold til hverandre hele tiden, bortsett fra de siste gangene. Hun ligger under skjemaet på vekt faktisk, men regner med det vil krype litt bedre oppover etterhvert - syns hun spiser veldig bra for tiden og håper jo det fortsetter sånn. Tror hs mente 100g på den to ukene var litt lite i og med at hun hadde gått ned når hun var syk. Ikke greit når de små blir syke, og ikke har så mye ekstra å gå på akkurat....da blir en litt "stressa"... Jeg var jo selv liten da jeg var baby - men jeg var mye mindre enn henne da jeg ble født da. Jeg var 2400g og 45cm - var 10kg da jeg var 2 år. Milla var 3350g og 51cm da hun ble født, så nokså gjennomsnittlig vil jeg tro. Som hs sier, det er jo ikke at hun behøver å bli så stor - men hadde vært greit om hun la på seg og la seg på kurven sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå