Gå til innhold

HJELP! HVORDAN FÅ EN 2 MND GAMMEL BABY TIL Å TA SMOKK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kveldene er virkelig slitsomme her i gården, da lillegutt virkelig har et stort suttebehov. Han bare spytter ut smokken. Vi har prøvd det meste, dvs dyppet den i sukkervann osv..

Noen tips??

Skrevet

Du vet at de spiser seg opp om kveldene? Altså, at han kan være sulten? (Ikke frekt ment altså!)

Vi har benyttet ett hårbånd rundt hodet på lillemor, over sutten. Dette for at hun skal lære seg til å ta den. Hun koser seg etterhvert, og da lirker vi av hårbåndet. MEN; OBS; OBS!! DU MÅ SITTE Å SE PÅ HELE TIDEN DA! Han kan kveles hvis han gulper!

Skrevet

snuppa vår vil bare ha latexsmokk ikke silikon...finnes jo forskjellig type smokker så kanskje det kan være noe med smokken..?

Skrevet

Prøv ulike typer hvis du ikke allerede har gjort det. Lillemann her vil bare ha de runde smokkene :)

Skrevet

Å spise seg opp om kvelden er en ting.. at enkelte aldri blir "mett" og at det går i 10-12+ runder med puppen er en annen ting. Jeg kjenner meg igjen i det innleggstarter skriver og det er veldig tungt.

Min ville heller ikke ha smokk -har prøvd absolutt alle (inkl. rågummi-smokker og de funket forsåvidt best (Neobaby kjøpt på nett)). Ville ikke ta smokk og det har vært veldig tungt, men nå (7 mnd) har han begynt å bli enklere når det kommer til legging. Hele veien uten smokk, men det er enkelte vi foreldre ikke kan gjøre noe med. Den føste tiden lå jeg ved siden av sengen og holdt på smokken til babyen roet seg -funket av og til.

Skrevet

Gothics:

hvor finner du runde smokker? jenta mi bruker flaska som smokk, da hun liker å sutte på de. men andre smokker nekter hun og ta (har prøvd flere sorter).

Skrevet

Vi prøvde 6 forskjellge smokker før vi fant en hun ville ta. Og etter det har hun vært en skikkelig tutte-jente :). Men det er sant som hun over her sier at babyene spiser mye mer på kvelden. Husker at jeg satt med puppen ute hele kvelden fra 19 til 22 ca. Men så sov hun hele natten etterpå, så hun spiste seg nok "opp" for natten :)

Skrevet

Gutten min hadde stort suttebehov + sulten, så vi ble veldig sliten. Brukte litt ekstra mme om kvelden for å fylle opp magen hans =)

Skrevet

Vår mini spytter ut alle unntatt Mam sine. Det er selvsagt noen av de dyreste... Eksklusiv smak! ;-) Mam lager forresten også sånne smokkehemper med klemme på, sånn at den ikke går i gulvet hver gang den spyttes ut.

Skrevet

Her i huset tok han ikke smokken før han var 4mnd, når vi forsøkte NUK sine smokker. Har hørt mange si det samme. Dessverre er de fryktelig vanskelg å få tak i. Vet ingen steder som fører dem her i arendal lengre så vi vokter veeldig nøye over våre 4 smokker!!

Skrevet

Vår tar heller ikke smokk og det er ikke alltid lett, nei. Han spiser nesten opp fingrene sine (og han er ikke sulten) og blir helt desperat. Ikke lett å få han til å roe seg ved legging. Vi har også prøvd alle typene uten hell. Det eneste han ville sutte på var mammas finger (en uting, men vi ble temmelig desperate etterhvert).

Nå (4 mnd) går det litt bedre ettersom tommelen begynner å bli stor nok til å sutte på. I tillegg er han (nesten) avvent mammafingeren.

Skrevet

Ingen gode råd...desværre.. Har en på 4 måneder og 11 dager. Han ville aldri ha smokk. Har prøvd flere typer... Men jeg la han på siden med "suttekluten" foran for at den ikke skulle dette ut... Det hjalp noe. Men så har aldri mannen min brydd seg om å gi han smokk han har heller rugget han i søvn i vogna eller på armen :o/ Så det går mye i pupp!!

Skrevet

Mormor hadde det beste trikset for dette; Hold smokken slik at tuppen dytter lett mot ganen til babyen. Slik må en gjerne sitte og holde smukken en stund før babyen "oppdager" at den kan suttes på. Når dette først er gjort en gang, sitter som regel teknikken. Kan ikke love at det fungerer for alle og alle typer smokker - men for søstrene mine og niesene mine har det gjort det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...