Gå til innhold

jenta mi på 5,5mnd spiser så mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

i tillegg til 2 gode porsjoner med grøt, morgen og kveld + lite middagsglass,. drikker hun bortimot 1000ml mme. Dette synes jeg er veldig mye..

Hva bør jeg gjøre? Gi henne vann på natten. Hun våkner 2 g. mellom 20-08.00

hvor mye spiser deres ?

Skrevet

oi, det var jo litt mye ja... men kanskje hun vokser veldig eller at magen ikke klarer å ta opp næringsstoffene bra nok enda og hun dermed trenger mye mat e.l....

Gutten min på 6,5 mnd får 2 posjoner grøt (morgen + kveld) av vann + fruktmos, og 400 mme pr døgn. Da virker han fornøyd, og sover fra 19.30 - 08 (med våkning for smokk noen ganger da...)

Hvor stor er jenta di da? noen babyer har jo bare mye større appetitt enn andre. Så lenge hun ikke er langt over normalen i forhold til lengde og alder er det nok ikke noe problem =)

Gutten min på 6,5 mnd er ca 8,6 kg, så der måtte jeg nok ha begrenset litt dersom han var veldig storspist =)

Skrevet

Forresten så våknet gutten min også 2-3 ganger om natten og ville ha mat for ca 1 mnd siden, men vi klarte å venne han av det på bare et par netter ved å bare la være å ta han opp eller gi han noe. Vi bare satt der med han og strøk på han til han sovnet. (tok 10-15 min med skriking)

Jeg fikk beskjed om at når de har minst 2 måltider med fast føde om dagen skal de ikke ha behov for noe om natten =)

Skrevet

hu er kort ca 65 cm og ca 8200 g, så hu er en liten bolle...

forsår det slik at dere ikke ga vann el noe ?

Tror vi bare må ta opp kampen med nattmat...

Skrevet

Nei, vi ga ingen ting... var det vi ble anbefalt. Hadde aldri trodd at det skulle funke for oss ettersom han slavisk våknet kl 24, 03 og 06 og hyyyylte hysterisk hvis vi ikke ga han noe, men bestemte oss for at vi bare måtte være konsekvente og prøve... så vi var helt i sjokk da han bare etter et par dager sov helt til kl 5/6... og nå sover han til 08 =)

Gutten min er forresten også kort og ganske bollete. 68 cm og nesten 8,7 =)

Forresten så trenger jo litt store barn mer mat enn de som er mindre, men hun får jo helt klart nok mat i løpet av dagen, så du kan nok nattavvenne med god samvittighet =)

Lykke til, håper det funker like bra for deg som det gjorde for oss =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...