Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jenta mi er smittet av storesøsteren sin, tårer og snørr renner, og hun hoster. Men spiser godt og smiler gjennom alle tårene og snørret:-) Men får helt angst av den hostingen. Er ikke mye eller ofte, men jeg spenner meg og holder pusten, livredd for at hun skal slutte å puste. Flere som har det sånn?? RS er jo den store skrekken... Og kikhoste.. Hun har ikke fått vaksinen sin enda, er tre mnd.
To under Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Samme problemet her... Datteren min er 6 uker og har blitt smittet av storesøster på 2 1/2. Hun hoster og har en del slim i brystet, men så lenge de får hostet det opp skal det ikke være noe fare. Hvis det blir liggende å irritere kan det bli bronkitt eller lungebetennelse. Var på 6 ukers kontroll og fikk beskjed om å se etter rask pust, feber (ofte første varsel), innsynkning i brystet ved pust. RS- viruset har jeg tenkt på, men legen nevnte ikke noe om dette og jeg glemte å spørre. Faren med RS- viruset tror jeg er at det blir så mye slim at de ikke klarer å puste. Men dette utvikler seg gradvis tror jeg. Jeg synes det er helt grusomt med syke barn og er like bekymret hver gang, men det blir jo verre når de er så små da.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 tror de kaster opp hvis det blir for mye snørr og slim i magen også.. Huff, ikke greit for den lille...Fra før har hun allerede vært snørrete i flere uker i strekk. Hadde akkurat gått over også blir hun syk igjen..:-( Vi får trøste oss med at sesongen for farlige forkjølelsesvirus snart er over, RS forekommer bare i vinterhalvåret.. HI
To under Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Fikk også beskjed av legen at vi måtte forvente mye mer sykdom det første året siden storesøster går i barnehagen. Hva vet du forresten om RS- viruset?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 At de får rask respirasjons-frekvens (hurtig pust over 40 i minuttet),griner mye, dårlig allmenntilstand, klarer ikke spise, kanskje oppkast. I værste tilfelle blå på leppene og sløv i blikket. Veit at det må påvises i en nese-sekretprøve som det tar tid å få svar på og at behandlingen på sykehuset er inhalasjons-medisin og overvåkning av oksygen-metning i blodet. i værste fall kan barnet stoppe å puste og det må inntuberers og legges på respirator. men noen ganger holder det med maske med oksygen behandling. Hører stadig historier om unger som har det. Og alltid går det bra. Men skremmende og virklig noe jeg håper å unngå!
To under Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Huff ja, ikke noe drømmesituasjon det nei! Heldigvis er det lav terskel for så små barn, så de får nok hjelp i tide. God bedring til dere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå