Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har begynt å introdusere min sønn på 4 mnd for litt frukt og grøt.

han elsker begge deler men jeg er redd for å gi for mye av spesielt grøten. har holdt på i snart 14 dsger med grøt. han får ca 5-6 toppede t skjeer blandet med kokt vann hver morgen.høres kanskje lite ut men blir faktisk en liten porsjon av det. i starten bare smakte han litt. er dette for mye? ammer ellers i døgnet

Skrevet

Det bestemmer du jo veldig selv da, om hvor mye du vil amme.. :)

Er mange på 4 mnd som får masse grøt fordi de har fått mme..

Skrevet

Tror ikke det er for mye nei, men skal ikke 4 mnd grøten blandes med mm eler mme?

De fleste babyer sier som regel fra når de har fått nok, så du gir nok ikke for mye hvis han virker blid og fornøyd. Dersom magen hans takler grøten fint så kan i alle fall ikke jeg se noe problem.

Skrevet

jeg valgte den grøten man blander med vann. finnes flere typer noen med mm eller mme og noen med vann. ammer han fortsatt like mye...men siden han liker detså godt får han en liten porsjon hver morgen...pupp både før og etter... ikke blitt et måltid enda liksom

Skrevet

Hva heter grøten du gir han?

Skrevet

Grøten heter

Nestle Havregrøt ris-hvete fra 4 mnd trinn 1

Skrevet

Da kan du gjerne begynne med grøtmåltid nr 2. Det er ikke farlig å gi for mye. Det verste som kan skje er at babyen brekker seg eller at magen blir treg, men du har jo holdt på i 14 dager og da kan du trygt begynne med måltid nr 2 eller gi han mer grøt til måltidet. Jeg ser ikke noe problem i det, men du kan jo også prøve enten ris eller mais grøt som skal blandes med MME eller MM. Da vet du jo at han får i seg de viktige stoffene i melken, og det er jo det som er det viktigste at han blir mett og god på næringsrik mat.

Skrevet

*Jeg syntes det hørtes veldig mye ut. jenta mi har fått grøt i 2 uker nå, er 4 måneder. men hun får bare 2 t-skjer om dagen. helsesøstra sier det holder.

Skrevet

Anonym 17:56

Ja,for det er jo ikke forskjell på din unge og andres barn,hehe...

Hi,jeg tror du skal gjøre som du føler er rett jeg.Fleste unger gjør klare tegn på når de er mette selv,og om du er redd det er for mye,så får du jo bare minske mengde igjen :) kun du som kjenner ditt eget barn uansett :)

Skrevet

Bare tilfelle du ikke er obs på det, så inneholder den grøten du nevner her gluten! men jeg syns ikke det hørse mye ut, dersom han liker det og spiser det fint opp er det jo ikke for mye for ham :)

Skrevet

Den grøten me gluten tror jeg ikke er noe farlig.Leste bakpå den pakken som er glutenfri,og der står det at man skal ikke eksperimentere med glutenfritt uten at det er noen tegn til at barnet ikke tåler det.Da skal du først kontakte lege og få det konstantert :)

Just saying :)

Skrevet

Bra at du gir han grøt fra 4 mnd, da unngår du ihvertfall at han får mangel på vitamin B12 (som er viktig for utviklingen av nervesystemet bl.a.) Mange helsesøstre er ikkehelt oppdatert her... Min er 5 mnd og gir han ett måltid med den grøten du nevner (det er sikkert bare lurt å introdusere gluten mens man fortsatt ammer) og ett måltid med maisgrøt blandet med morsmelk.

Du gir han ikke for mye ihvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...