lubbeline Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Og de kom på den nette sum av 14,200,-....hadde håpet det ikke gikk over 15, så er litt fornøyd:-) Sprøytene ser litt skumle ut, men dette skal nok gå bra:-) Og i dag er det full vår i Bergen by, tenkte bare jeg skulle nevne det, så nå skal jeg ut på tur:-)))
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei, Lubbeline Vi og har også kjøpt medisiner i dag Hvilken dose skal du gå på? Min kone skal ha 100 i.e Puregon, så prisen på medisinene kommer på rett over 5000 kr. Klager ikke på det, spesielt da ei venninne nettopp brukte 30.000 på medisiner på ett forsøk. Ikke mye å få igjen av staten når man er singel og/eller lesbisk.. Skal du gå på nesespray, og når begynner du på medisiner? Vi skal gå på Suprecur i sprøyteform (Suprefact) for nedregulering, da min kone hater nesespray. Sprøytene bare ser skumle ut. Prøvde på meg selv i går (uten medisin), for å vite hvordan det føles, og det var utrolig lett, og kunne ikke kjenne noenting!! Lykke til videre
Chaiemae Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Sprøytene går så lett som bare det skal du se. Lykke til! Har brukt ca samme antall kr som deg på mine forsøk.
lubbeline Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 Skal bruke noeen penner som heter gonal folltripin? har de ikke her, så husker ikke helt, og så noe som heter Ovitrelle...skal gå på en dose på 225, dette fordi jeg var over 38, og begynner dag to ca i mens, skal visst ikke ha noe nedregulering.... begynner ikke før midt april , men kjøpte nå så jeg var sikker på at jeg hadde de tilgjengelige... Syns den penne hvor jeg skal regulerer dosen selv så litt vanskelig ut, så en venninne av meg som er sykepleier skal gå gjennom det med meg:-) Stor forskjell i pris på medisinene skal si ja...:-) Når begynner dere?
lubbeline Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Takk Chaimaie, du har jo personlig erfaring;-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Hei, Gonal-F pennen som du skal bruke er nesten helt lik Puregonpennen (den vi skal ta). Greit å ha noen til å vise deg først, jeg har som sagt ei venninne som akkurat har vært gjennom sitt første IVF-forsøk, så jeg har fått demonstrasjon på alle måter Jeg setter den første nedreguleringssprøyta på min kone i kveld når hun kommer hjem fra jobb. Jeg er nok litt rar, for jeg gleder meg Hvis du ikke skal ha nedregulering, tar du oss nok nesten igjen, for det blir egguttak i midten av april for oss Lykke til
Chaiemae Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Penner er veldig enkel å bruke, du kommer fort inn i det. Husk at det alltid er litt ekstra i pennene i tilfelle du trenger en ekstra dose. Du kan spare mye penger på å dra ut slumpene av flere sprøyter. Her er linken til en instruksjonsfilm www.fertility.no/norway/about/gonalanim.jsp
Chaiemae Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Hva koster nedreguleringssprøytene kontra nesespray?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Fant dette på felleskatalogen.no: Synarela, 60 doser: 1128 kr (men trenger nok to flasker, siden man skal spraye 4 ganger om dagen.) Suprecur,100 doser, 1131 kr (kan vel kanskje holde med en flaske) Suprefact som vi har kjøpt, kostet 760 kr for 4x5,5 ml. Dette er mer enn nok til en lang nedregulering. Engangssprøytene fikk jeg gratis på apoteket i dag Måtte vel og merke reise på "harrytur" til Danmark for å kjøpe det, da det tok 15 dager å bestille fra Norge. Kan ikke snakke fra erfaring enda, men for oss var ikke nesespray et alternativ pga min kones jobb, der hun ikke har mulighet til å ta spray på regelmessige tidspunkt. Dessuten har hun aldri likt nesespray og foretrekker et lite stikk om dagen .
Chaiemae Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Så det blir billigere med sprøyter enn med spray, det hadde jeg ikke trodd. Blir nedreguleringen like bra med sprøyter som med spray? Det høres jo deilig ut å slippe sprayen (det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si siden jeg har hatt sprøyteskrekk i mange år).
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Ja, det blir faktisk billigere. Jeg har fått beskjed om at sprøytene er like gode, om ikke bedre enn sprayen. Det er akkurat samme virkestoff, og vesken blir frigjort litt etter litt etter sprøytestikket. Nålespissen på engangssprøytene med Suprefact er omtrent like tynne og korte som ved Gonal-F/Puregon-pennene, og det er bare bittelitt veske i hver sprøyte. Greit å vite at det er et alternativ!
Chaiemae Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Har spurt dr. Lindenberg om dette så jeg er spent på hva han svarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå