Gå til innhold

han ruller ikke seg , er det vanlig?, 6 mnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står visst i bøkene at de ruller når de er 6 mnd. Min var 6 mnd i går. Han har bare rullet et par ganger.Virker ikke som han er så veldig interessert. Lurer på om det går ann å "motivere" han? Men trur ikke man trenger å bekymre seg ennu. Litt indivviduelt med hvor tidlig de er.

Skrevet

Mi begynte da hun var 7 mnd :)

Skrevet

Det er helt normalt. De fleste begynner å rulle fra rygg til mage rundt 6-mnd alderen, men dette er jo bare et gjennomsnittstall. Noen er tidligere og andre myyye senere. Jeg har ei veninne der datteren ikke rullet før hun var over 9 mnd. Det var ganske så sent da, men alt var helt normalt! Nå er hun rundt 13 mnd og er helt likt i utvikling med andre på den alderen.

Gutten min på 6,5 mnd begynte å rulle da han var rett over 5 mnd, og det skjedde kjempefort. Plutselig en dag rullet han, og det virket som om han hadde blitt kjempesterk "over natta" =) Når han først hadde knekket koden rullet han i ett sett, men nå har det begynt å avta litt og han ruller mer etter behov og ikke bare for å rulle =)

Skrevet

Min gutt på 6 mnd har rullet seg fra mage til rygg siden han var 5 mnd(bevisst).men fra rygg til mage har han akkurat beg.med. Er ikke uvanlig at de ikke har beg.å rulle ved 6 mnd.Det er veldig forskjellig. Jeg har stimulert / hjulpet ham litt ved å dytte litt forsiktig i ryggen hans når han har rullet seg godt opp på siden. Bare ga ham et lite puff for å hjelpe ham over siste kneiken hehe og etter det begynte han fort å klare det helt selv ;o)

Skrevet

Husker ikke om jeg har lest det her inne eller om det var fysio som sa det, men har hørt at jo mer de ligger på magen jo før ruller de, har å gjøre med trening av musklene. Men helt normalt at det tar litt tid ja :)

Skrevet

Hmm. Jenta mi på snart 6 mnd har ligget på magen i lange perioder opp til 4 ganger om dagen og er sterk veldig sterk. Men hun har ikke snudd seg enda. Tar det med knusende ro, for det skjer når det skjer:-)

Skrevet

Lillegutt er 6 1/2 mnd og ruller ikke enda. Jeg trodde det var vanlig at de rullet tidligere, så jeg har ventet lenge, hehe. Når jeg hjelper han med et lite dytt, så går det lett. Har gjort det en stund nå, men det er vel ikke noe å stresse med da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...