oftebustat Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg var så sikker på at det var 7 uker ekstra permisjon når man tar 100% perm, og 5 når man tar 80. Men er det omvendt???? Vi skal bruke de ukene etter fødselen slik at vi kan være hjemme lenge begge to.
mamma'n til A. og tvillingene Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei. 7 uker ekstra ved 80% lønn og 5 uker ved 100%. Dere kan trenge ukene etter fødselen, jeg syntes det var mye nytt å forholde seg til i alle fall.
oftebustat Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2008 Ok, jeg er TRÆG idag Hvis man tar full permisjon med 80% lønn da får vi 7 uker? For jeg syntes det var kjemperart at hvis man tok langre perm fikk man færre uker ekstra.... Da blir det sånn som vi hadde tenkt det. Gubben har fått til ei super ordning med jobben; han skal jobbe litt som en slags tidskonto, slik at de 7 ukene blir i realiteten flere. Men si meg kan han ta av pappaukene rett etterpå? Vi tenkte 2+7uker + kanskje 4 av pappapermen+ ferie etter det. Kan vi være hjemme begge to i pappapermen?? hmm, jeg har glemt alt dette jeg..
Sol med 2! Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 7 uker med 80% lønn, ja. De 7 ukene kan dere ta ut når som helst, uavhengig av om den andre også har permisjon. 2 uker pappaperm kommer i tillegg. De 6 første ukene av permisjon etter fødsel er forbeholdt mor. Tror ikke far kan ta ut "fedrekvote" i de ukene, da må han nok bruke at de ekstra tvilling-ukene. Etter det er det nok fritt fram, far har pappaperm og du tar ut av de ekstra tvillingukene. Men kontakt NAV for å få bekreftet det, jeg vet ikke sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå