Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg liker egentlig ikke at mannen min drikker alkohol, spesielt nåå som vi har en baby i hus. Er selvfølgelig helt greit at han drikker ved spesielle anledninger, middagsselskaper, på fotballkveld med gutta, fester o.l, men synes ikke han trenger å drikke sånn til vanlig! Er ikke snakk om mye, men han vil gjerne ta seg et par øl i helgene, og gjerne en øl eller 2 i løpet av uka også... synes ikke det skulle være nødvendig jeg - og hadde helst sett at han ikke gjorde det! Det har jeg også sagt til han, men han mener jeg er urimelig og kan ikke skjønne at det er noe problem... Er det jeg som er prippen eller?
Bruble Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Min drikker sjelden alkohol han... En øl eller 2 ei helg i blant bare..
petite fleur Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er like prippen som deg ;-) Jeg er så heldig å ha en samboer som drikker max 1 gang i mnd, og da drikker han sjelden mer enn 3-4 øl. Til sammenlikning drikker broren min og dama hans øl hver eneste dag, og de synes vi er helt på jordet.....He he, de om det, vi trives best som vi har det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg forstår at en sjelden gang de kan ta seg en øl i uka,men ikke hver gang,å ikke hver helg,er ikke bare bare for en mor å ta seg av et barn som blir sykt,å mannen ikke er edru,men en øl i ny og ne skader ingen men ikke drikke seg full,mannen min drikker veldig sjeldent i uka,å i helger bare hvis han er med gutta eller vi skal noe,men dette er bare min mening...synes ikke du er prippen,synes du tar ansvar,barnet blir fort nok stort,så ta vare på små barns tiden,den er verdifull,ikke bli fanatikere da;)
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Han drikket 1-2 øl et par ganger i uka. Det gjør meg ingenting. Han blir jo ikke full. Han er ute et par ganger i året og da drikker han mere. Den kosepilsen sin et par kvelder i uka ettet jobb, hus og barn synes jeg er velfortjent
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Man blir da ikke full av 1-2 øl en lørdagskveld..?
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 En lørdag eller fredag innimellom deler jeg og mannen min en flaske vin...
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Ja nam! Vin, mmmm. Det skal jeg sannelig foreslå for gubben til helga. God middag og deilig rødvin :-)
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Det er så kooos! Og velfortjent etter en hard uke.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 HI her, handler ikke om at han blir full, noe han selvfølgelig ikke blir av 1-2 øl, men jeg synes bare det er så unødvedig. ikke kan han kjøre bil på de heller dersom det skulle være noe (drikker 1/5 liters bokser). Jeg synes det er ok at han tar en øl eller to av og til i helgene, men ikke hver helg og i tillegg av og til i uka.... foreldrene hans drikker mye alkohol - dvs hver dag (fra 1 glass vin - 1 flaske eller mer), så han har vokst opp med at det er vanlig å drikke litt ganske så ofte... er litt redd for at det skal balle på seg hos han og etter hvert, for jeg synes at det foreldrene drikker er ALT for mye. ser at brødrene hans også har et veldig uanstrengt forhold til alkohol og drikker relativt ofte - selv om det ikke nødvendigvis er store mengder om gangen...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 En smule prippen ja. Han drikker mindre en meg i uka for å si det sånn. Vi tar gjerne et par glass vin hver i helgen til god mat. Ikke dermed sagt vi blir fulle av den grunn. Tror hverken babyer eller andre barn har vondt av at foreldrene har et avslappet forhold til alkohol. Verre om man drikker seg snydens hver helg med barn i huset. Det ville aldri falt meg inn. Foreldrene mine hadde også et sunt og avslappet forhold til alkohol, og jeg er ikke alkoholiker enda:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 Hi her igjen Hehe, er ikke noen fanatiker altså, og vi deler så absolutt en flaske vin eller to i helgene innimellom vi også men utover det liksom... vet at mange har et annet synspunkt enn meg på dette, og synes det er kjempegreit med forskjellige innspill... som sagt så er jeg klar over at jeg kanskje er litt prippen, og synes derfor det er kjempegreit å høre hva som er normalen for andre...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #14 Skrevet 10. mars 2008 Og forresten så syns jeg ikke du kan bestemme det på vegne av mannen din, når det ikke er snakk om mer. Hadde mannen min bestemt at jeg ikke kunne ta et par øl i løpet av uka, så hadde jeg hevet han ut på flekken. Nå har jeg heldigvis en snill mann da.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #15 Skrevet 10. mars 2008 Det er ikke ofte, han gidder som regel ikke drikke dersom jeg ikke drikker så når jeg har vært gravid eller fullammet så har han knapt rørt alkohol, kanksje en øl eller to i halvåret. Når jeg også drikker deler vi en flaske vin...tja... ca 4-5 ganger i halvåret i snitt. Han er sjeldent ute pga måten vi bor på. Synes ikke du er prippen, det skulle ikke være nødvendig med så mye alkohol...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #16 Skrevet 10. mars 2008 Bestemmer ikke for han, men har sagt hva jeg mener.... tror nok ikke han har noen planer om å hive meg ut foreløpig i alle fall, hihi :-) han tåler nok litt mer enn som så, og det håper jeg da virkelig din mann og du også gjør.. :-) Men fare for å hisse på meg mange her nå, så vil jeg dessuten si at jeg synes det er litt merkelig dersom dere sitter å drikker et par øl midt i uka med småbarn i huset... hvem skal kjøre til legevakten f.eks hvis det skulle bli nødvendig? litt flaut å måtte bestille taxi med babystol fordi både mamma og pappa har drukket midt i uka... (og man kan faktisk ikke kjøre på 1 l øl selv om det var noen timer siden man drakk det og ikke er full!!) Og bare for å presisere - jeg synes det er helt ok ¨å dele en flaske vi i helga og ta seg en fest o.l i ny og ned, men det er "hverdagsdrikkingen" jeg snakker om
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #17 Skrevet 10. mars 2008 Hørt om drosje før? Hvis vi skal tenke på at vi må på legevakta hele tiden, så kan vi aldri gjøre noen ting da:) Jenta er snart 6 mnd, og har heldigvis ikke vært på legevakta enda.
MissBenz Skrevet 10. mars 2008 #18 Skrevet 10. mars 2008 En gang i året, på julebord med jobben, drikker seg ikke full da...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #21 Skrevet 10. mars 2008 Så sykt at det går an å være så forskjellig. Her går vi ut annenhver helg både mamman og pappan. Trenger litt fri fra spedbarnstilværelsen innimellom...Føler meg ikke som en dåprlig mor av den grunn
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #22 Skrevet 10. mars 2008 Her er det like mange meninger som det er mennesker tror jeg... Kanskje du bare må innse at du og mannen din har forskjellig syn på dette. Han skader jo ingen med det lille han drikker... Personlig drikker jeg nesten aldri, tror et bryllup for snart to år siden var forrige gang jeg drakk alkohol, og da kanskje 4 glass vin til sammen. Mannen drikker nesten aldri hjemme, annet enn i sommerferien, da tar han seg et glass på verandaen etter at ungene har lagt seg et par ganger i uka, men bare et glass. Jeg er veldig glad for at vi er så like på dette, men jeg må også leve med at vi er forskjellige når det kommer til sosiale sammenkomster, for da drikker han seg gjerne full....
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #23 Skrevet 10. mars 2008 Ja da synes jeg du er litt prippen(beklager, du spurte:)), han blir ikke full av det. Det er bare for smaken sin skyld. Jeg tar meg et par glass vin i løpet av uka, føler ikke at det er noe galt i det.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #24 Skrevet 10. mars 2008 Nå svarte jeg ikke på overskriften; Mannen min drikker like mye som meg, 1-2 glass vin\øl i løpet av uka+ noen ganger i helgene(da blir det kanskje 2 øl på han i løpet av lørdagskvelden). Vi har ikke noe alkoholproblem noen av oss.
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #25 Skrevet 10. mars 2008 Rosa elefant..Jeg må bare flire av nicket ditt i denne sammenhengen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå