Gå til innhold

Luftsmerter og mors kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra jeg spiser noe til det kan merkes på melka? Vi prøver å finne ut hva det er som gir baby her de verste luftsmertene, men det er ikke så lett å vite hva som påvirker hva og noen perioder noen dager er det helt krise mens andre dager går det helt fint... Altså det er ikke umulig om det er noe jeg spiser, men hvordan finne ut hva det er?

Skrevet

Det samme har jeg lurt på, men ikke fått noe svar på her inne, så dytter denne :-)

Glemt å spørre helsesøster hver gang jeg har vært der.....

Skrevet

Det vil gå ca 1 døgn sånn ca,hvis du spiser noe til middag,som går i melka å gir luftsmerter vil det som regel merkes på bayen neste dag,utover ettermiddagen/kvelden...Men det kan jo merkes fortere,men som regel tar det den tiden..

Skrevet

Har hørt at babyen kan reagere allerede 3-6 t etter amming dersom mor har spist noe som babyen reagerer på før mating... Og det har stemt her i gården. Kan sikkert gå lenger tid også, som hun over meg skriver.

Skrevet

Min erfaring er at det går over i melka med en gang. Akkurat som det går i blodet med en gang. Gutten min fikk en periode da han var 3 mnd. hvor han reagerte på stort sett alt jeg spiste. Løsningen for oss ble at jeg spiste bare brød og drakk vann i en periode og pumpet meg før middag slik at han fikk "ren" melk. Synes det virket som om han var mest følsom hvis han fikk mm på tom mage.

Hvis jeg gav han en flaske mme først og så fra meg så gikk det bedre. Det varte noen uker og så var den perioden over : ))

Lykke til! Dere er snart over det : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...