Gå til innhold

Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har erfaringer med CB digital eggløsningstest.

Hvor lang syklus har du og når i syklus testet du positivt? Vet det ikke skal være nødvendig å teste morgen og kveld..men er det kanskje lurt?

Jeg har regelmessig syklus på 28 dager og er i dag på dag 14 men testet neg i morres....de som ikke har eggløsning har vel ustabil syklus?? Mange spøsmål på en gang men håper noen av dere har mulighet til å hjelpe meg litt her=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

testet du igår?? for ofte er vel eggløsningstesten positiv dagen før selve EL. du må jo bare fortsette å teste hver dag da. jeg hadde alltid EL 14 dager før mensen..... hadde ca 32 dagers syklus, men det har ingenting å si EL skal være 14 dager før første blødningsdag.

Skrevet

Jeg har 17-19 dagers lutealfase (dvs tid fra EL til TR) og måtte derfor starte tidlig med eggløsningstestene. Jeg har el på dag 12 selvom jeg har 30 dagers syklus feks. Men det står vel i bruksanvisningen på testene når du skal starte, gjør det ikke? Forøvrig vil jeg anbefale temping noen ganger. Det er billigere enn eggløsningstestene og da slipper du å være i tvil om el er over eller ikke. Masse lykke til som Jan Fredrik Karlsen sier ;-)

Skrevet

Hei, Carmen

Vi brukte mye tid og penger på eggløsningstester (digitale) før vi fant ut at min kone hadde tette eggledere. Dvs at alt var bortkastet ;)

Eggløsning skjer somregel midt i syklusen. Dvs at har du 28 dagers syklus, skjer eggløsningen på dag 13/14. Testen blir som regel positiv 24-36 timer før dette.

Det er veldig lurt å teste flere ganger om dagen. Vi har vært med på å teste negativ og morgen og midt på dagen, og positivt på kvelden, for så å teste negativt om morgenen. Vi pleide å teste 3 ganger om dagen da vi visste eggløsning nærmet seg.

Et tips for å spare penger, er å se på strekene på testpinnen. Når teststreken er veeeeldig svak, kan du mest sannsynlig vente litt lenger med å teste neste gang, til. f.eks neste morgen. Når den begynner å bli klarere, men testen likevel er negativ, kan det være ok å teste litt oftere.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...