bec76 Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei dere, jeg lurer på hvordan dere gjør dette med natt/tidlig-morgen-amming... Har ei jente på 5,5 mnd. som er VELDIG grei og strukturert for tida, men som nå begynner å våkne tidligere og tidligere om morgen, og det ser ut til å henge sammen med når jeg ammer henne rett før hun er klar for dagen. Hun har vanligvis tre dagslurer: ca. 45 min. en time/halvannen etter at vi har stått opp som vi gjør i 7-, halv 8-tida, ca. 45 min. i elleve-tida og så opptil halvannen, to timer (litt variert) om ettermiddagen. Sover hun til litt over kl 16, bader vi rundt 18-tida, noen ganger i 1830-tida. Hun sovner veldig greitt/av seg selv mellom 1830 og 1930, mest før 19. Får pupp i 18-tida (litt smaksprøver kl 14), litt til rett før hun legger seg, så når jeg legger meg, 2230 el. 23. Inntil nå har hun ofte vært litt urolig i 3-4 tida og fått pupp. Da har hun våknet mellom alt fra 0645 og 0730, av at hun må skikkelig på do, og da er det bleieskift på badet, altså. I det siste syntes jeg at hun spiste nærmest ingenting om natta og hadde tenkt å overhøre at hun er urolig. Og i natt våkner JEG og VENTER på at hun blir urolig (ahhhh), men hun sover søtt. Helt til 0515. Så tenker jeg, ja vel, jeg bøyer meg over henne og gi henne pupp (hun var sulten), så sovner hun sikkert med en gang igjen for jeg trenger ikke å røre på henne, Hun pleier det når jeg tar henne over i senga mi, men da kan ikke jeg sove videre. Hun sovner, men våkner etter en halv time og gjør i buksa, så er hun våken. Vi ignorer skravlinga hennes til ca. kvart på 7, for vi har lyst å bestemme at det er da det er morgen. Men soving blir det så som så. Hva gjør dere? Venter dere med mating om morgenen til bebisen gråter skikkelig? Eller blir det pupp med en gang dere ser at den blir urolig og vil SNART spise? Det gjør jeg ofte, men jeg kan jo ta helt feil...Problemet er at jeg våkner uansett, men vil helst at hun sover lenger enn til halv 6 om morgenen. Men hvis hun er sulten da, og må på do etc. Innrømmer at jeg da venter med å skifte bleie, for det høres ikke ut som om det gjør henne noe å vente en time til... Hun spiste forresten i 8-tida igjen, jeg la henne tilbake i egen seng etter at vi hadde stått opp og hun sov igjen en time. Jeg med henne, men den som jobber, har jo ikke så mye av det. 7-tida er grei, men hvis det å ikke trenge mat om natta fører til at hun vil så tidlig opp om morgenen, uff, synes jeg nesten det er bedre med litt mat om natta, men da sov hun jo helt rolig! Er kjempe glad for å høre andres erfaringer! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå