grolla Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Har dere noen tips til hvordan vi får natten tilbake. GIkk fint i starten, men gradvis sover han mer og mer på dagen, mens han stadig tidligere på natten våkner og vil ha mat,,,hele tiden i timesvis! Skal jeg vekke ham litt oftere på dagtid og gi ham mat, eller går det seg til av seg selv etter hvert? Har holdt på slik en uke nå, pupper fra 0030-tiden til 05-tiden. Og sover stort sett hele dagen, mat hver tredje time på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Det er nok bare sånn det er når de er så små.. Helsesøster sa til meg at de ikke hadde noe begrep om døgnrytme og natt/dag på lenge enda. Hun sa man såvidt kan begynne innføre leggetider når de er 3 mnd. De skal bestemme sin egen døgnrytme før det.. Er sånn de er dissa små. Det å holde de våkne og slikt er IKKE gunstig.
betty74 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Det går seg sikkert til etterhvert, men jeg tror jeg ville sørget for å mate han litt oftere på dagen slik at han ikke vil trenge så mye mat på natten. Min eldste ble født med omvendt døgnrytme, da fikk vi anbefalt av helsesøster å vekke henne hver tredje time for mating og det funket for oss.
betty74 Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 he he... ser at du allerede mater hver tredje time. Kanskje han trenger oftere mat på dagen, da. Minstemann spiste nesten hver time på den alderen og kunne sove 5-6 timer i strekk om natten. Jeg tror det ofte er så enkelt som at man må sørge for å få i dem nok mat på dagen for at de skal sove bedre på natten.
grolla Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 De første ukene fikk han jo mat omtrent hver time på dagtid, men nå har han altså snudd døgnet. Og hver tredje time om dagen er tydeligvis ikke nok for ham! Samtidig synes jeg det er ugreit å skulle vekke ham. Forestiller meg at man liksom ikke skal bryte inn i søvnmønsteret til så små barn. Han har jo så fine lange økter når han først sover....fem-seks timer i slengen! På den annen side har jeg storebror hjemme to dager i uken, og det føles ikke noe greit å være grinete zombie hele dagen, mens han blir plassert foran TV. Skulle gjerne bidratt til mer aktivitet og moro nå som han er mer hjemme, men orker bare ikke slik som tingene er nå.... Dette er sannelig ikke lett!
betty74 Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Skjønner hva du mener! Man blir helt ødelagt hvis man ikke får sove. Det er jo en kjent torturmetode, kan du hilse sønnen din å si;-) Hvis du ikke er komfortabel med å vekke han, går det seg nok til etter hvert. Min minste kan spise uten å vekkes... kanskje du skulle teste det? Lykke til i allefall!!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Hadde det også sånn i starten og det tok litt tid før det bedret seg. Jeg angrer på at jeg ikke sov mer selv på dagen. Det må du prøve på når du har anledning, men jeg forstår godt at det ikke er så lett når du har ett barn til. Jeg fikk også til å amme gutten min i søvne slik at han ikke sov så lange økter uten mat på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå