Gå til innhold

Er trøske virkelig noe som kommer etterhvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var noe noen få var født med... Tuppa vår hadde ingenting sånt da hun kom,men nå 7 uker seinere, har hun fått litt gult tørt belegg i panna.. Hvordan skal jeg liksom få det bort? Vi smører jo hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøske er sopp i munnen. Man kan ha det helt fra fødselen eller det kan komme etterhvert. Halvparten av alle barn under 1,5 år har det, så sjelden er det ikke. ;o)

Belegget i panne eller hodebunn er det man kaller skurv (skyldes visst også en form for sopp) og er også veldig, veldig vanlig. Det vil gå bort av seg selv, men om det blir veldig mye, kan du fjerne med f. eks. olje.

Skrevet

Åh,der kan du se! Takk skal du ha! Var på legevakta i går med vesla og han legen kalte det belegget det.. Men han var ikke helt stødig på norsken så kanskje han bare sa feil.. Men takk!! :)

Skrevet

mathias fikk heller ikke det før han var rundt 3 mnd. vi kjøpte sånn salisyr syre olje eller hva det nå heter på apoteket og smurte på med bomull. hadde det på i ca 3-4 timer så brukte jeg en fin kam til å fjerne det med. vasket over etterpå. fikk fjerna alt og det har heller ikke kommet tilbake

Skrevet

ååå...sara har også en gul flekk i panna på hårfestet..så det er det det er...

burde jeg smøre på olje, altså?

har egentlig ikke tenkt så mye over den flekken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...