Gå til innhold

Hvordan "serverer" dere brød til bebisene deres? dynker de i melk? ikke? pålegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tulla mi er LEI AV GRØT!!!;) må prøve noe nytt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir bare noen små biter, og derfor bryr jeg meg ikke om at jeg kanskje har "usunt" pålegg. Bruker leverpostei, eller smør, eller kaviar, syltetøy uten sukker, prim, makrell i tomat.. Eller hva med most banan eller fruktpure?

Skrevet

Hvor gammel er hun da? Har hun tenner?

Skrevet

ja det lurer jeg og på...

Skrevet

Jeg og!! Skal starte med brødskive tenkte jeg, men er livredd for at hun skal sette det fast i halsen.......!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

vi har såvidt begynt med brødskive nå, han er 6 mnd, og får små små biter med prim på. Han brekker seg sånn ca 5 ganger pr bit, og jeg er kjempefornøyd hvis han spiser 4 5 biter..... han har ikke satt noe i halsen ennå....

Skrevet

er det ikke litt for mye sukker i prim? eller har de en litt "sunnere" type?

gir du da kun brød til det ene måltidet til tross for at kanskje ikke så mye blir spist, eller får han MM/MME/annet til???

Skrevet

gutten min spiser brødskive med leverpostei til 1-2 måltider om dagen. han har ikke tenner og er ganske glupsk så jeg skjærer av skorpene og gir han en og en musebit av gangen, event gir han så han kan putte i munnen selv. jeg passer på hele tiden. ofte svelger han litt for fort og brekker seg litt. jeg var litt bekymra i starten, men har vært med på barn som setter mat i halsen før, og så lenge man legger dem på magen over armen og dunker mellom skulderbladene spretter det lett ut igjen. han har aldri satt i halsen, tross i at han er glupsk. han får event "tygge" og sutte på skorpa under nøye oppsyn når han har spist opp resten av skiva, når han ikke er fullt så sulten og glupsk mer.

ellers lurer jeg også litt på dette med pålegg, stabburet leverpostei er veldig sunt og godt, men han må jo få noe annet også snart. hva?

Skrevet

min nektet alt i starten. har prøvd grøt,middag dessert, osv men jeg begynte me at han fikk smatte litt på 1 skalk 7 mnd... nå i 1 uke har han spist litt skive. dynker d ikke i noe jeg. har på smør,nype,prim,skinkeost. han liker ikke levverpostei da. fikk anb. prim,smøreoster av hs pga at han nekter å ta til seg fast føde.

gir han småe 4 kanter og han bløtner de opp selv. litt i halsen må man bare regne me i starten,men de lærer seg å bruke gommene/tennene ettervert.

man kan oxo bruke de små fruktbegrene å ha på brødskiva..

Skrevet

Hei!

Datteren min er snart 7 1/2 mnd. og har snart 4 utvokste tenner. Tenkte da å begynne med brødskiver. HS sa at det var viktig å tygge skikkelig ellers kunne brødet samle seg oppi ganen. Allikevel er noen unger skikkelig flink å tygge med gommene.Har hørt at mange bruker skorpene til å tygge på når tennene klør.

Har fått tips om makrell i tomat, mager Prim, leverpostei uten /små mengder salt og moset banan (ja, oppå skivebitene).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...