lille2 Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Nettop fått vite at jeg har en MA. Venter nå på å få komme til utskrapning. Føler meg helt knust, dette kom som et sjokk på meg. Ble tilfeldig oppdaget på ultralyd i uke 10. Jeg lurer på, er det ubehagelig å gjøre en utskrapning? Hvordan foregår det? Tar det lang tid?
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei. Jeg opplevde akkurat det samme som deg for snart tre uker siden.. Var på tidlig ul i uke 11, men fikk beskjed om at babyen hadde sluttet å utvikle seg i uke 7 eller 8.. Kom som et sjokk på meg og, men jeg fikk utskraping tidlig morgenen etter. Du kan slappe helt av, utskrapingen kommer til å gå kjempefint!! Jeg og grudde meg veldig. Men du får full narkose, og kommer ikke til å merke noen ting. Selve inngrepet er gjort på kanskje 10-15 min. Og etterpå kommer du kanskje til å ha litt sterke menssmerter og blø en del, men det går over. Jeg sluttet å blø helt for en uke siden (nøyaktig 2 uker etter utskrapingen). Det viktigste nå er kanskje å ta deg tid til å la beskjeden synke inn, og sørge sånn som du føler det er riktig!! Og jeg kan trøste deg med at de aller fleste blir gravide igjen og har normale svangerskap i ettertid!! :-) Lykke til! Klem fra meg
¤mamma¤ Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Hei, jeg opplevde å MA nå på fredag, og var til utskrapning i helgen (lørdag). Selve sykehusopplevelsen var det ikke noe å si på.... Men jeg føler med deg. Jeg tar det veldig tungt. Var 8+3, med veldig synlig mage og allerede i mammabukser. Jeg føler det som om at vi mistet vår lille baby, uansett om folk sier det var til det beste etc. Ta vare på deg selv, det blir noen tunge dager. Jeg er sykemeldt i to uker. Rent fysisk går det veldig bra. Har blødninger som er litt mindre enn en vanlig menstruasjon, og litt vondt i magen (som menstruasjonssmerter). Konklusjonen er altså: du trenger ikke bekymre deg for inngrepet. Lykke lykke til fremover!
Tonjepuus89 Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 jeg hadde sa i uke 13 og fikk utskrapning for å stoppe blødningen. ble lagt i narkose og dro hjem noen timer etter jeg våkna igjen. hadde ikke noe særlig med blødning etterpå heller så alt gikk bare bra=)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 MA uke 9, oppdaget uke 12. Fikk utskrapning samme dag det ble oppdaget. Har ikke hatt smerter i det hele tatt, ikke murring en gang. Blør ikke heller, kun litt brunlig utflod. Holder lenge med truseinnlegg for meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå