Gå til innhold

9 mndr og spisevegring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei!

Jeg har en 9 mndr gammel gutt som jeg mater med ca 500 ml utpumpet morsmelk og ca 400 ml MME hvert døgn. I tillegg spiser han litt fruktpure og yoghurt og drikker litt vann.

Selvsagt er han slank, og for slank etter min oppfatning. Veier bare 8,5 kg, med en fødselvekt på 4 kg.

Begynte med ammestreik 2-3 måneder gammel og diet til slutt bare om natten frem til 8 mndr. Ville ikke ha flaske, vi mater han med sprøyte. Introduserte grøt i 4-mnd alder, men har aldri likt det noe særlig. Nå åpner han ikke munnen, og snur seg bort hvis grøtskeia kommer. Brekker seg om han får grøt i munnen. Brekker seg nesten ved all mulig fast føde. Har spist litt middag med saus et par ganger. Vil ikke ha middag på glass. Mumser litt Marie-kjeks.

Kastet opp daglig i to måneder, men hadde mye hoste og fikk tenner. Har nå sluttet med oppkast tror jeg. Lege og helsesøster mener han er kresen og ikke syk. Utvikler seg flott motorisk og mentalt.

Mitt spørsmål til dere er; noen som har lignende erfaringer?

Hva gjør man for å få i barnet nok næring, og kan jeg regne med at dette går over av seg selv? Jeg er bekymret for at jeg ikke lærer han å spise før han skal begynne i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...