Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Er det noe spesielt jeg må huske på? Kan jeg ha med bilstolen ombord, eller hva? Har jeg babyen i fanget mitt?
Piami :) Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei, jeg har flydd tre ganger med lillemor på 2,5 mnd.. For det første; skal du fly alene? Er dere to har dere jo flere armer og det er en god del lettere.. Men altså, hvis du er alene; - Ha med deg minst mulig selv, send alt som kan sendes, jakken også hvis du kan.. Da trenger du bare å tenke på baby og stellebag.. -Ikke ha på deg sko som piper, blir bare ekstra stressmoment i kontrollen.. -hvis du gir mme eller har mm på flaske kan du fint ha det med gjennom sikkerhetsktrl, men du må legge det i disse posene.. -vurder om du vil bruke baby bjørn eller bæresjal? Noen syns det er lettere da, har liksom begge hendene fri..Jeg brukte dette første turen, men syns egentlig det var mest i veien.. Baby bjørn altså, tror nok det hadde vært bedre med sjal.. -I flyet har du baby på fanget, får ekstra sikkerhetsbelte som du fester oppå ditt eget.. Flyvertinnene viser deg.. -går kanskje an å ha med bilstol,vet ikke, men da må jo setet ved siden av deg være ledig, for du får ikke ekstra sete til babyen.. God tur og lykke til! -Am gjerne på tur opp og ned hvis baby er våken, da minsker faren for dott i ørene..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Takk for flott svar!!! Jeg skal reise alene ja, så det er nok lurt å drasse med seg minst mulig som du sier... Vi har ikke babybjørn eller sjal, får nok vurdere om jeg skal kjøpe det... Blir nok tungt å bære baby hele tiden, kan jo være det blir venting på flyplassen også... Skal innrømme jeg gruer litt, håpe bare lillegutt er rolig...
lolitalempica Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Heisann! Du får desverre ikkje ha m bilstol på flyet. Men du kan ha m softbag om du har. Vi har kjøpt en softbag vi bruker når vi er på tur. Då får junior sove om d blir venting. Ellers så e bæresjal genialt!! Vurder om du ska kjøpe deg ett sånt!! Amme barnet på vei opp og ned, kan bli skriking i timesvis om de får dotter i ørene. (flaske eller smokk funker også) Jonathan va som en engel når me reiste til Gran Canaria. Amma på vei opp åsså sovna han, ganske avslappende flydur:) Når ska du reise og hvor fra/til? GOD TUR!!! Det går nok fint!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har reist med fly nå nettopp, og hadde dessverremed bilsete.. Ingen som sa noe på det, men så mye stress pga det setet, for det var jo ikke plass til det inne i flyet (ved siden av eller i hattehylla..). Så bruk sele eller sjal, neste gang skal jeg iallefall gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Hei, har også flydd mye med babyen min, første gang da han var 4 uker. Du har allerede fått mange gode råd her så jeg vil egentlig bare føye til et par. Det er lurt å gi babyen nesedråper 20 min før du går opp og ned (kun ned hvis det er en lang flytur ellers holder det med at du ga den før oppturen) så den ikke får dotter. I tillegg så passet jeg på å gi mat på vei opp og ned de første gangene. Jeg ga morsmelkerstatning så jeg var avhengig av å¨varme melken. Jeg tok med en termos med kokende vann i (ikke noe prob å få med gjennom sikk.kontrollen) og en kopp som var større enn flasken så jeg kunne putte flasken ned der for å varme melken. Ellers så tror jeg du bare må prøve å slappe av og ikke stresse for da tror jeg babyen blir rolig også. Jeg prøvde å tenke at det jo ikke er så mye anderledes enn å ta tog :-) Lykke til!
Hilsen Aud Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Jeg fløy med min små flere ganger i den alderen. Vi fløy focker-50 på en strekning hvor det sjelden er fullt. Vi spurte en SAS-dame ved innsjekk om det var fullt på flyet, og det var det ikke. Fikk derfor ha bilstol med inn, noe flyvertinnen syntes var helt OK da babyen satt bedre der enn på fanget. Vi hadde maxicosi og den gikk akkurat ned i setet. Så den kan jeg gå god for, men ikke ved andre stoler. Jeg timet det slik at han var veldig trett når vi skulle fly, da sovnet han når vi kom ombord i flyet. Siden han tok smokk så sov han med den i og trykkutligning ble derfor ikke noe problem. Jeg hadde på forhånd stresset en del med hvordan jeg skulle få til å amme med han fastspent i sele på fanget mitt, men det ble altså ikke noe dilemma. Har flydd 6 ganger og ikke noe problem å ha med sete noen av gangene. Hvis du har det med deg inn på flyet men av ulike grunner ikke kan benytte det likevel, kan flyvertinnen legge det direkte i lasterommet. Er sikkert greit å ha det å bære babyen med seg rundt om på flyplassen i. For min del ville det vært ekkelt å ikke kunne legge/sette han fra meg noen steder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå