Gå til innhold

Brio Happy- Gidder noen forklare meg forskjellen på understellene?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en brukt simo-vogn som vi skal ha til hoved-vogn, men ønsker meg en litt lettere sportsvogn etter hvert. Har kikket på Brio Happy kun som sportsvogn, den var jo betydelig lettere, men på hjemmesiden står det ikke så mye om forskjellene på teleskop- og compact-understell, bare at man kan velge mellom de to.

Er det compact-understellet som er svart, med tøykurv, og teleskop er med metall-kurv, eller er det omvendt? Og kan man vippe styret over til andre siden på begge to? Har så veldig lyst på det, har fått anbefalt det fra venninner.

Takker og bukker hvis noen orker å gjøre meg litt klokere.

Prøvde å lese den andre tråden, men klarte fortsatt ikke å skjønne hele forskjellen. :o)

Fortsetter under...

Compact: Blir mins sammenlagt, men bagen/ sportsvognseden blir jo like stor uansett, så hvor mye det betyr at understellet blir mer kompakt vet jeg ikke. Dette understellet er i både svart og sølv (man kan velge), man kan også velge mellom lufthjul og luftkanalhjul. Håndtakket kan vippes over på alle. Understellet har litt lite fjæring, veier 2,,7 kr mer enn teleskop og koster ca 700 kr mer.

Teleskop: Kommer bare i sølv med lufthjul (tror jeg, eller godt mulig man kan velge hjul på dette også, er ikke sikker), har varekurv av stål. Man kan velge om man vil ha et hvor håndtaket vippes over på andre siden eller ikke, førstenevnte er tyngst. Dette understellet har godt med fjæring, understellet føles ganske likt som simo sitt. Dette er det billigste og letteste (eller om man har et hvor håndtaket kan vippes over tror jeg ikke det blir så mye lettere enn compact).

Håper du ble klokere! Satt meg litt inn i dette da jeg skulle kjøpe vognen, hehe.

Tuuusen takk, da ble jeg litt klokere. :o) Skal virkelig ikke være lett dette med vogn, tror aldri jeg har satt meg så grundig inn i noen produkt før kjøp før. Bil og hus er jo mye lettere å kjøpe. :o)

Hvis du har simo som hovedvogn ville jeg ikke valgt brio happy som lettere sportsvogn. Selv om den er litt mindre og lettere enn simo er det fortsatt en stor og forholdsvis tung vogn.

Både emmaljunga city cross og teutonia mistral er noe lettere enn brio happy, hvis det er den type vogn du skal ha. Mistral har også den vippefunksjonen på styret.

Personlig ville jeg gått for en helt annen type som sportsvogn, ville valgt en som var mye lettere, mindre sammenlagt og som hadde lenger rygg så den varer ut vognperioden. Velger du enten er trehjuling eller en firhjuling med svingbare forhjul får du også en vogn som er mye lettere å trille, så kan du heller bruke simoen på de verste vinterdagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...