Gå til innhold

Når kan babyene si "mamma"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns så tydelig babyen min sier mmmmmammmmmaaaaa når han griner av ogtil! Eller er det bare innbilning???

Han er 7 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he ja det gjør min på 8 mnd også. Jeg mener hun sier mamma! Det smelter et morshjerte;D

(Men egentlig så gjør hun jo ikke det bevisst;) Vi heter jo mamma og pappa på nesten alle verdens språk fordi det ofte er de første lydene barna lager)

Skrevet

Hehe... Min lillegutt på 7 mnd sier også det;) Mmmææmmææ! Hehe... Mest når han er fortvilet og gråter, men kan også ligge i lekegrinda si og kose seg og bable i vei babababa og mamamama eller bæbæbæ og mæmæmæ. Jeg tror ikke det er bevisst, men pappa'n mener at han roper på oss og synes det er veldig festlig. Vi kan jo late som det er bevisst, da;) Tipper det går gradvis over til å bli en mer bevisst måte å få mamma'n og pappa'n til å komme til seg på. Nå begynner han å bli trøtt her, så nå "roper" han på mama igjen;) Ut på tur og sove!!

Skrevet

Hørt om flere barn som sier mamma når de griner. sånn gjemt i hylingen liksom...hehe

Min sa mamma onsdag 27.februar (ja, jeg har merket datoen...hehe) Da var han nesten 7,5mnd. Vi satt å spiste kveldsmat og jeg titter bort og snakker med samboern til brorsan og jaggu kom det ikke et mamma - (hadde sagt maaam en stund) Så på fredagen kjørte jeg ham bort til farmor/farfar da skulle han overnatte der. Og når jeg kom tilbake utpå formiddagen på lørdag så strakk ham armene mot meg og i det han var over på armen sa han mamma *SMEEEELT* ;) Har veldig bevisst sagt det frem til nå, men nå har han sluttet igjen...gidder ikke mer...hehe

Skrevet

Ingen barn sier mamma så tidlig.. Det er bebibabling og ikke besvist språk. Det er de for små til å skjønne... Men søte er de da :) :)

Skrevet

dytter...for man har vel egentlig ikke fått svar på når de sier det???

bare når man ikke sier det,og babler i stedet...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...