Gå til innhold

Andre som har/har hatt smertefull tannkjøttbetennelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt at jeg ikke får sove på grunn av tannkjøttet. Det stråler liksom oppover mot kinnet og øret. Jeg har hatt det i hele vinter, 3 tannleger har sett på det og sagt det er tannkjøttbetennelse, men de vil ikke gjøre noe i munnen min før jeg har fått babyen. Har derfor fått beskjed om å bruke munnskyllevann og pusse tennene godt, noe jeg gjør. Jeg bruker zendium tannkrem og corsodyl munnskyllevann

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke vondt hver dag men av en eller annen grunn har jeg vondt hver helg. Jeg spiser/drikker ikke noe søtt så det kan ikke være det som gjør det

Skrevet

uff, det høres ikke godt ut. Har dessverre ingen erfaring med akkurat det samme, men kan du ikke ta antibiotika selv om du går gravid? Har du snakket med tanlnlegen din om dette? Det er ikke bra for deg å gå rundt å ha vondt. At du får vondt i helgene kan kanskje ha med at du 'fortrenger' smertene når du er på jobb, og så kommer smertene i helgen når du slapper av? Hva med en sykmelding?

Skrevet

Lurer på om det er det som plager meg og.....

Sitter i mellom to tenner langt bak liksom, stråler i øret, kjevebeinet og øyet (!) Eneste som hjelper er å sitte å "klø" med en tannpirker.....

Har ikke vært hos tannlege, da jeg skal ha KS om 6 dager, så jeg avventer litt til etter dette.

- nok en grunn til dårlig nattesøvn :(

Skrevet

Jeg er sykmeldt så jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Har vondt i dag også. Har aldri hatt vondt i flere dager før. Men begynner å bli redd nå liksom.

Skrevet

Jeg føler meg fysisk dårlig nå på grunn av tannkjøttet. Ser jo ikke ut heller på den siden jeg har vondt. Veldig sår og rød pluss at det også er kommet litt hvitt belegg der liksom. Har fått tannlegetime torsdag så det spørst hvor lenge jeg holder ut.

Annonse

Skrevet

Skyll med corsodyl flere ganger om dagen og ikke rett etter du har pusset tennene. Fluor kan minske virkningen av corsodyl. Det finnes også et annet munnskyllvann som heter hextril som skal virke. Vet ikke om du kan ta det når du er gravid, men regner egentlig med det. De som jobber på apoteket vet det helt sikkert.

Corsodyl er det eneste som har virket på meg. Da blir det gjerne verre de første dagene, så går det gradvis over. Det burde ha gitt seg på en uke, men det er lurt å bruke det i hvert fall en uke etter at det har blitt bra, hvis ikke kommer det tilbake med en gang.

Har hørt at det skal hjelpe å stikke på betennelsen med tannpirker også, gjerne før du skyller med corsodyl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...