going mamma + spire Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Noen som har gjort dette? Vurderer å kjøre om kvelden/ Natten.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Er du GAL, menneske? Vi kjørte 4 mil med lille på 7 måneder i stad,hun hylte halve veien.. Men hun er vel unntaket, de fleste babyer liker angivelig å kjøre bil..
SkravleFruen Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Vi kjørte Bergen - Arendal om kvelden /natten. Starta kl 19.00 på kvelden. Gikk kjempefint det. Husk små pauser for å strekke på ryggen og beina. Ha med noen leker.
Gjest rufusa Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Skal man ikke ta dem ut av setet og la dem strekke på seg ihvertfall hver halvtime??? Mener å huske det. Kan jo fort ta litt tid da. Hvorfor i alle dager kan dere ikke ta toget eller fly? Er jo uansett noe dritt å kjøre over fjellet nå på vinteren.
going mamma + spire Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2008 Trubbel: Hehe, mulig gal, men tenkte det var en god ide og kjøre på natta, da ungen likevel skal sove
IgglePiggle Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ville enten stoppet halvveis og overnattet om vi skulle kjoert paa dagen hvis ikke ville jeg kjoert paa natten, men jeg synes det blir alt for moerkt over fjellet saa jeg hadde delt turen i to..
allergibarn Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 trenger vel ikke være gal for det? En stresset unge er ofte resultatet av en stresset mor....! Vi snakket med fysioterapaut om dette, på barselgruppa - og hun sa så lenge barnet sover og er fornøyd er det bare å kjøre. BLir barnet utålmodig og grinete, skal du ta en pause så det får strukket på ryggen og rørt litt på seg. jeg ville reist på dagen når barnet normalt sover, så tar dere en lengre spisepause til middag og drar videre på ettermiddagen. Så sover det kanskje igjen mot slutten av turen?! Skla du kjøre alene? Vi har aldri lært barna at noen sitter bak med de, men heller satt oss bak mot slutten om det er nødvendig - men det har vel vært sjelden vi har gjort det. Lærer du de det, sliter du når du skal dra alene. God tur!!!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Lille Larven: Det var en spøk. Ser ut som om du skjønte den. Hehe. Det har fungert bra å kjøre om natten med eldstebarnet her, hun sovner uansett om hun er i en seng eller i bilen. Det har hun alltid gjort. Verre med minste. Der er tog en bedre løsning.
going mamma + spire Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2008 En del praktiske årsaker til at vi må ta bil.... Er dritt å kjøre over fjellet ja, men tror nok det skal gå bra. Nå spurte jeg jo om noen hadde erfaringer og tips.....
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Ja, det er sikkert derfor hun ikke liker å kjøre bil allergibarn. Jeg skal stresse mindre, så kommer hun sikkert til å elske det.
going mamma + spire Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. mars 2008 Allergibarn: Takk for god og positiv tilbakemelding! Skal ikke kjøre alene. Vi har heller ikke vent henne til at noen sitter bak, bruker det bare ved krise;) Trubbel: Hehe, eg skjønte spøken!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Hvis han eller hun liker å kjøre bil, er det vel bare å kjøre da? Ha med leker barnet liker og evt.ting det trenger for å være trygg (bamse, smokk, whatever) Dekning på mobilen og bensin på bilen. God tur!
going mamma + spire Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. mars 2008 Liker å kjøre bil er vel kanskje å ta litt hardt i, men det går som regel greit. Har aldri kjørt så langt før, så vi får se... Kommer nok til å kjøre uansett:)
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #15 Skrevet 9. mars 2008 Kjøp noen nye fancy leker med litt lyd og lys og sånt som du tar frem om det blir kjedelig baki der.
trollmamma Skrevet 9. mars 2008 #16 Skrevet 9. mars 2008 Har køyrt frå Bergen til Kristiansand med baby på 10,5 mnd. Gjekk heilt fint det. Men han hadde x antall søsken til å underholde seg da Køyre på natta er ein god ide synst eg. Pakk med godsaker, ta med leiker og bøker. Blir det tull, så kan vell ein av dekan sitte bak sammen med barnet? Viss barnet er våkent, kan det jo være lurt å ta ein stopp av og til. Men så lenge barnet søv, så hadde eg køyrt på. Når det er 9 mnd så trenger det vell ikkje å strekke ryggen så ofte? dersom det er rolig/sover altså.
going mamma + spire Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. mars 2008 Jepp, det skal jeg gjøre! Må jo ha noen triks på lur! Hehe, blir sikkert en spennende tur! Takk for nyttige tips!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #18 Skrevet 9. mars 2008 Kjørt med baby under 9mnd fra Oslo til Sunnmøre 4 ganger. Kjørte natt hver gang, ingen problem. Ingen problem, hun sov gjennom alle turene.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 9. mars 2008 #19 Skrevet 9. mars 2008 Tullene her elsker bilden slapper av og nyter livet. Kjørte turen sist sommer med tulle 1 hun slappet av så ut av vinduet og vi tok ett par pauser. Vi kjørte på dagene gikk strålende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå